Alerta: Si eu unde nasc?


Printre primele lucruri care mi-au venit în minte când am aflat că sunt însărcinată a fost întrebarea: Şi eu unde nasc? Ce să aleg, stat sau privat?

6a07b2f7f7ea4eca7cba8712688ffddb

Alegerea a tot înclinat când la maternităţile de stat, când la privat, depinzând şi de starea mea de spirit şi de gandurile care mă măcinau. Ştiu, alegerea e uşoară pentru unele mămici, mai ales ţinând cont de costuri….pentru mine a fost mai greu.

Preţurile la maternităţile private nu sunt tocmai budget friendly, depăşind 1000€,dar, dacă îţi permiţi şi ştii că nu ai o sarcină cu probleme, merită! Condiţiile sunt foarte bune, nu e nevoie să aduci nimic de acasă pentru cele 3 zile de internare. Primeşti tot, de la halat şi papuci până la scutece pentru bebe. Dezavantajele ar fi preţul mare şi faptul că nu există secţie de neonatologie şi dacă tu sau bebe aveţi complicaţii se face transferul la stat.

Nici la stat nu putem spune că e tocmai free… cu toţii ştim că trebuie să duci nişte plicuri şi la medic şi la anestezist,dacă e cazul, şi la asistente. Condiţiile sunt ok în unele spitale, în altele nu. Cred că depinde şi cum îţi e norocul! Avantajele ar fi că medicii sunt mult mai pregătiţi să intervină dacă se întâmplă ceva. Dezavantajele ar fi saloanele cu multe paturi si plicurile aduse….

732_photo

Ce am ales eu?

Eu am optat pentru maternitate de stat, mai exact Maternitatea Polizu din Bucureşti. În primul rând, am mers aici pentru medic. Am avut norocul să mă pot programa la managerul spitalului, care este un foarte bun profesionist. Am făcut analizele şi investigaţiile recomandate de el şi am plătit doar Dublu-test şi torch-ul pentru gravide,pe care le-am făcut la MedCenter Berceni.

În al doilea rând, condiţiile sunt destul de bune. E curăţenie peste tot şi personalul nu pare indispus sau cu nasul pe sus sau am avut eu norocul să nu îi întâlnesc încă 🙂 ….

Acum rămâne să vedem dacă bebeluşul îşi menţine poziţia craniană şi putem naşte natural sau se mută şi apelăm la cezariană. Dar mai sunt cam 3 luni până atunci şi încerc să mă bucur de zilele acestea frumoase! 🙂

Voi la ce fel de maternitate aţi apelat / aţi apela? Aţi alege spital privat sau de stat? De ce?

Vă îmbrăţişez cu cald,

XOXO, Cossa

 

Tagged: , , , , , , , ,

4 thoughts on “Alerta: Si eu unde nasc?

  1. Flori Corpaciu Nechifor 4 June 2016 at 7:49 PM Reply

    Sa ai o nastere frumoasa si usoara!
    Eu personal as alege nasterea la privat din simplul motiv ca am fobie de spitale si ace, iar la privat sunt conditii mai decente din punctul acesta de vedere (saloanele n-au aspect de spital, sunt mult mai calduroase, poate sta si un insotitor cu tine in salon, asistentele sunt mult mai atente cand vine vorba de injectii, sa nu te traumatizeze). In plus stiu ca o parte din costul nasterii este decontat de CAS (nu stiu prea multe detalii, dar am colege care stiu ca au procedat asa). Iar costul nu este unul ametitor – o colega a nascut acum cativa ani la Constanta la privat si a platit 2500 ron, iar o alta colega a nascut in Galati la stat si a cheltuit vreo 2000 ron (bani dati la doctori, asistente si pe diverse materiale cu care a venit de acasa).

    Like

    • Cossa 5 June 2016 at 12:51 PM Reply

      Multumesc, Flori! :*
      Au dat bine la privat, in Bucuresti nu exista maternitate sub 1000 euro si pretul creste in functie de numarul de bebelusi din burtica. Eu nu am fost deloc incantata nici de medicii din bucuresti…. cei care sunt buni doar colaboraza cu mateenitatile private si te cheama sa nasti tot la stat.

      Like

  2. Simo Simonica 4 June 2016 at 10:10 AM Reply

    Felicitari!!! Sarcina usoara in continuare!!
    Eu pe Iuli am nascut-o la stat si acum, in toamna, tot la stat o sa nasc. sper sa fie totul bine 🙂

    Like

    • Cossa 4 June 2016 at 10:19 AM Reply

      Multumesc mult! :* O sa fie, o sa vezi! Tu esti un om minunat si meriti sa ti se intample lucruri bune. Cand ar trebui sa apara bebe? Noi suntem la granita dintre vara si toamna, sfarsitul lui august, inceputul lui septembrie

      Like

Leave a Reply

