Cum si de ce am renuntat la fumat


AM fost fumătoare şi fumătoare înrăită, chiar. M-am apucat de fumat prin clasa a 9a şi greu a fost să mai las ţigară din mână, îmi plăcea gustul uşor amar al tutunului, modul în care ţineam ţigara în mână, senzaţia pe care mi-o inducea fiecare ţigară fumată.

La începutul anului ajunsesem să fumez un pachet de ţigări într-o zi. Adică 20 de ţigări nu pufăite, ci consumate în plămânii mei şi pe banii mei. Dar nici banii şi nici starea plămânilor nu m-au determinat să renunţat la fumat, încă îmi plăcea gustul de tutun.

No_Smoking_Poster_by_ggarvin3Într-o seară, după o ieşire cu fetele prin oraş, am ajuns acasă. Soţul meu nu e fumător şi a exclamat:” Vai, în ce hal miroşi! Parcă eşti scrumieră!”…. Nu am pus la suflet ce a zis, ştiind că el nu e fumător şi niciodată nu i-au plăcut ţigările. Ciudat m-am simţit când elevii de la meditaţii se strâmbau pentru că miroseam tare a tutun.…. Dar nu suficient de ciudat încât să renunţ de tot.

În luna februarie am zis că e cazul să slăbesc ( poveşti aici ) şi am încercat să alerg pe bicicletă şi puţin cardio. Păi ce să alergi!? Că după 5 minute de pedalat scosesem limba mai rău că un căţel în deşert şi nu găseam suficient aer încât să respir un pic. Am zis gata şi am aruncat pachetul de ţigări la gunoi. Am renuntat brusc, fara frica sau fara pofta de tutun.

ŞI m-am simţit bine de atunci! Am ieşit la alergat pe Dig, am reuşit să pedalez 40 de minute şi am făcut cardio de 3 ori pe săptămână. Nu mai zic cât de frumos îmi era tenul! ♥ Gata cu aspectul obosit, pori încărcaţi şi puncte negre, parcă descoperisem o apă sau vreo cremă minune!

Am vorbit un pic la trecut pentru că pe 27 august m-am gândit să mă reapuc de fumat. Nu am un motiv clar, ştiu doar că simţeam nevoia să aprind o ţigară şi trag din ea. Zis şi făcut! Am reînceput să fumez, dar nu a durat prea mult. După o lună de ţigări, mi-a reapărut gastrita şi senzaţia de greaţă şi balonare după fiecare ţigară trasă în proprii plămâni. Am aruncat din nou ţigările şi am considerat că e un semn divin să renunţ la acest obicei nesănătos pentru tot restul vieţii. Am renuntar iarasi brusc tratament sau alte prostii.

Nu vreau să vă ţin morală despre efectele asupra organismului, sunt convinsă că deja ştiţi. O să vă spun doar să vă gândiţi la consecinţele pe termen lung asupra voastră şi asupra modului în care suntem percepuţi de cei din jur. Fumatul nu e sănătos, nu aduce nimic bun şi nu e nici ceva special, e doar o cale mai rapidă spre un moment întunecat.

vbbggfbff

VOi sunteţi fumătoare? Aţi încercat să renunţaţi fumat? Cum să motivaţi să nu aprindeţi ţigara şi să trageţi din ea ca şi cum ar fi ceva fermecat?

O zi superbă vă doresc,

XOXO, Cossa

Daca v-a placut acest articol ma puteti urmari si pe Facebook, Bloglovin, Twitter sau Instagram.

Tagged: , , , , ,

14 thoughts on “Cum si de ce am renuntat la fumat

  1. […] ce am scris articolul de aici  în care vă anuntm că am renunţat la fumat am început să fumez… Mare eşec, s-a lăsat […]

    Like

  2. Ioana 25 November 2014 at 12:28 PM Reply

    Felicitări! Că ai găsit motivaţie şi ai rezistat şi reuşit! La mine e mai greu 🙂 Cu voinţa…Că-n rest, simt de multe ori că mi-am făcut numărul şi mi-a ajuns. Pup!

    Like

  3. coco 21 November 2014 at 9:33 PM Reply

    Felicitari!

    Like

  4. Mirela 21 November 2014 at 9:55 AM Reply

    foarte bine ai facut 🙂 eu am stat mereu departe de treaba asta

    Like

    • Cossa 21 November 2014 at 7:40 PM Reply

      Multumesc! :*
      Nici sa nu te gandesti vreodata sa pui tigara in gura, e un obicei prost, imputit si distruge tot: de la dinti si ten pana la pielea de pe degete.

      Like

  5. Rokoll@ 21 November 2014 at 2:17 AM Reply

    Mmmm da …. Este greu sa te lasi de fumat. Eu m-am lăsat atunci cand am rămas însărcinată si acum alaptez drept pentru care nu fumez dar nu as pute sa fiu convinsă ca nu boi mai fuma vreodată deși am aproape un an de pauza!!!
    Nici pe tine nu te vad prea hotărâtă!!!!

    Like

    • Cossa 21 November 2014 at 7:39 PM Reply

      Sunt foarte hotarata, crede-ma, mai ales dupa cat am vazut ca rezist la sport si cat de frumos e tenul meu! ❤ Nici eu nu zic ca nu voi mai fuma niciodata, dar imi doresc din tot sufletul sa nu se mai intample! Daca o sa vina si vreun bebe atunci chiar va trebui sa spun Bye, Bye tigarilor

      Like

  6. Ira 17 November 2014 at 2:45 PM Reply

    Felicitari, Cosmina, ma bucur ca ai gasit acel lucru care sa te faca sa renunti la ele. Eu prima tigara am incercat-o printr-a 12-a, si aia aia, sa vad si eu dc toata lumea e innebunita. Nu mi-a placut, mi s-a parut o mare prostie si asta consider si acum. M-am obisnuit cu fumul, am fost nevoita, toti prietenii fumau, mergeam des prin club..dar tare mi-ar placea sa se interzica si in localuri fumatul 😀

    Like

    • Cossa 21 November 2014 at 7:38 PM Reply

      Multumesc mult! :*
      BIne ai facut ca nu ai inceput sa fumezi, e un obicei care nu aduce nimic bun. Si sotul meu e nefumator si mereu zice ca nu intelege de ce oamenii fumeaza si le place sa miroasa urat….
      Sincera sa fiu, imi pare interesanta ideea cu interzicerea fumnatului. Chiar si cand fumam cu turcul, tot ma deranja sa stau in fum in timp ce mancam sau savuram un cocktail la un pub

      Like

  7. Toxic Cupcake 16 November 2014 at 2:39 PM Reply

    O da sunt fumatoare si tare imi mai place. Stiu toate efectele negative ale fumatului si totusi fumez. Sunt inca in tratative cu mine sa vad cum reusesc sa ma las. Felicitari tie, le meriti!

    Like

    • Cossa 16 November 2014 at 3:06 PM Reply

      Multumesc mult! :* sper sa reusesti sa te intelegi cu sinele tau si sa ajungeti la o concluzie sanatoasa. Te pup! :*

      Like

  8. B-Andreia Daniela 16 November 2014 at 1:52 PM Reply

    dintr-a 9a pana la 22 ani am fumat si eu … am fumat nu m-am jucat ..ajunsesem sa stau noapte pe calc is fumam..chiar si 2 pachete …Apoi am mai rarit-o , am ramas insarcinata si nu am mai suportat mirosul ,gustul nimic ,le-am lasat Dupa aproape 2 ani m-am apucat iar, dar nu la modul ala grotesc o tigara la 1 luna , 2-3 :)) adica vb romanului la ocazii .Acum spre ex nici nu stiu de cand n-am mai fumat o tigara cred ca de prin vara .Si eu ma simt mult mai bine , ajunsesem nici sa nu mai pot merge rpd pe strada

    Like

    • Cossa 16 November 2014 at 3:08 PM Reply

      Tot asa si eu:din clasa a 9a oana am implinit 23 ani. Eu acum nu mai pot sa mai fumez. Cand vad tigara imi aduc aminte de durerile ingrozitoare de stomac,balonarile constante si arsurile oribile 😦 si sper sa ma tina mult frica asta.

      Like

Leave a Reply

