Ce ingrediente cosmetice evit eu


Nu sunt mare cunoscătoare a ingredientelor cosmetice şi nu umblu mereu cu hârtiuţe la mine despre tot ce se găseşte în cosmetice, ba chiar am fost certată cu chimia în mai toţi cei 5 ani în care am studiat-o. dar sunt curioasă. Curiozitatea m-a împins să încep uşor, uşor să citesc ce pun pe faţă sau pe corp. Cu ocazia asta am descoperit 2,3 ingrediente cu care tenul meu nu se înţelege foarte bine şi care îmi înteţeau acneea din adolescenţă.

Ca să înţelegeţi de unde am plecat o să vă spun puţin şi pe scurt istoria tenului meu. În adolescenţă am avut tenul gras, porii dilataţi şi coşuri. în zona bărbiei cu preponderenţă. Nu am avut o acnee severă, dar îmi apăreau nişte coşuri foarte dureroase fix când trebuia să ies undeva sau să mă întâlnesc cu cineva.

După o analiză atentă asupra propriei mele pieli am ajuns la nişte concluzii nu tocmai îmbucurătoare, dar măcar m-au ajutat să evit neplăcerile în viitor. În mare parte, problemele cu tenul mi s-au agravat din cauza unor ingrediente din produsele cosmetice pe care le aveam acasă.

sursa: blog.organicnaturalbeautydirectory.com

sursa: blog.organicnaturalbeautydirectory.com

Unul dintre ingredientele de care fug este parfumul. Am observat că mă ustura ochii de la produsele ce conţin parfum, mi se usucă tenul foarte tare, se irită şi se înroşeşte foarte puternic. În plus, îmi apar şi  pustule dureroase în zona obrajilor. Până la urmă, parfumul nu cumva a fost făcut ca să ne dăm pe gât şi pe haine pentru a mirosi frumos!? Un produs cosmetic super parfumat nu aduce nimic bun tenului, nu mirosul ne ajută să combatem problemele, ci ingredientele cu rol în tratare.

Un alt ingredient pe care încerc să îl evit este Menthol ( mentol). Tot potenţial iritant are, tot distruge tenul şi provoacă multe neplăceri. Din păcate, am avut neplăcerea da îmi pune nişte produse pe ten prin liceu cu acest ingredient cu iz mentolat. Doamne ,am crezut că îmi cade fata! Ochii erau roşii şi ei şi pleoapele, obrajii roşii ca focul şi nasul s-a exfoliat vreo 2,3 zile după folosirea acelui produs. L-am pus direct la gunoi, căci nu aş fi continuat “tratamentul” ce ceva ce mi-a iritat tenul în ultimul hal!

Alcool……..

mult alcool…. ca la betivi!…..

Cel mai de speriat ingredient cosmetic pentru mine este Alcohol Denat. (ethanol sau ethyl alcohol ) sau alcoolul denaturat. Cred că se găseşte în peste 60% din produsele de îngrijire, fie ele mai scumpe sau mai accesibile. Îngrijorător mi se pare faptul că e în primele 3 ingrediente ale produsului, adică este un ingredient principal.

Despre alcoolul denaturat aş putea vorbi zile întregi, căci mă sperie foarte mult! Are potenţial iritant foarte mare, usucă tenul rău de tot, grăbeşte apariţia ridurilor, sensibilizează pielea and so on. Ştiu că multe fete spun că le ajuta în combaterea acneei. Ba nu! Alcoolul denaturat usucă pielea şi glandele sebacee, dar, după câteva luni, glandele voastre sebacee vor produse şi mai mult sebum pentru a reda pielii echilibrul natural şi ne vom trezi cu şi mai multe coşuri, tenul iritat şi pielea uscată. Ca să zic pe româneşte: ţuica nu cumva se bea şi nu se pune pe faţă!? căci asta e sentimentul meu când dau de un produs cu alcool printre primele ingrediente: ţuica să palinca puse pe faţă.

Fiind un copil curios de 15, 16 ani am experimentat cam toate efectele adverse de mai sus… Mi-aş fi dorit atunci să ştiu ce ştiu acum, dar nu cred că există leac şi succes fără măcar un eşec. Am încercat atunci, am văzut efectele distrugătoare şi acum ştiu ce să evit şi pot să împărtăşesc cu voi aceste experienţe urâte. Din fericire, am reuşit să găsesc produse cosmetice ce mi-au calmat iritaţiile, mi-au tratat acneea şi îmi hidratează tenul.

Alte ingrediente cu potenţial iritant mai sunt: levănţică, mentă, sucul de citrice, scorţişoara, Peppermint, bergamota, uleiurile esenţiale, eucaliptul, linalool, etc.

Să nu credeţi că am numai creme scumpe, high end, ba chiar cumpăr şi din hipermarket şi farmacii cele mai multe produse. Contează să ne documentăm foarte bin asupra ingredientelor care ne-ar ajuta şi care ingrediente ne-ar face rău.

Menţionez că nu am vizat nicio firmă anume cu acest articol sau vreun produs. Am scris aceste rânduri în urma experienţelor personale şi în urma documentarii. Am citit şi pe site-ul Paulei Begoun, blogul doctorului Oz şi am cerut opinii medicilor dermatologi cu care am intrat în contact. Am reuşit să răsfoiesc şi o carte despre dermatologie, dar am dat de nişte denumiri foarte complicate.

Acum vine şi întrebarea mea pentru voi: câte produse cosmetice aveţi acasă cu ingrediente iritante? Şi voi cum decideţi să cumpăraţi un produs cosmetic, aveţi anumite criterii? Chiar vă rog să îmi răspundeţi, căci e un subiect interesant şi aş vrea să ştiu şi eu care sunt opiniile voastre.

Vă pup şi vă doresc o seară superbă,

XOXO, Cossa

Tagged: , , , , , , ,

7 thoughts on “Ce ingrediente cosmetice evit eu

  1. Ioana 26 September 2014 at 12:07 AM Reply

    Doar cele de corp au parfum (gelurile de duș, cremele de corp, etc), însă pe față…no way in hell I’m using that 🙂 Tenul meu e departe de a fi perfect, DAAAR de când am grijă ce produse și ingrediente folosesc, e mult mai bine. Și dacă fac rabat, efectele se văd imediat.. Pup!

    Like

  2. Ioana's chit-chat 18 September 2014 at 4:04 PM Reply

    Si eu evit alcoolul insa nu si mentolul. Cel putin pe buze ador mentolul! Misto articol!

    Like

    • Cossa 19 September 2014 at 7:54 AM Reply

      Multumesc! :*
      Am avut si eu niste blasamuri de buze de mentolate si de la unul nu aveam nimic, doar simteam o senzatie de racoare. de la celalalt ma piscau buzele 😦

      Like

  3. adebeibi 18 September 2014 at 10:58 AM Reply

    Si eu cam aceleasi le evit. Tocmai pentru ca altfel imi apar cosuri intr-o veselie :)) Dar sunt uimita de cate femei miros cremele/orice produs pe care trebuie sa il puna pe fata. Oricum, din cauza asta dureaza o vesnicie cand ma duc sa cumpar cosmetice. Asta + faptul ca imi place sa stau mult :DD

    Like

    • Cossa 19 September 2014 at 7:56 AM Reply

      SI mie imi place la nebunie sa stau la raionul de cosmetice orele si sa studiez fiecare eticheta!
      La fel patesc si eu, mi se ingrasa tenul ca naiba, ma umplu de pustule dureroase si toata fata mea capata o culoare ca a tomatelor.

      Like

  4. Adina//SeptembrieJoi 17 September 2014 at 9:05 PM Reply

    Eu sunt foarte selectiva cu produsele si ingredientele lor, de cand am inceput sa fiu atenta la ce folosesc, pe langa imbunatatirea semnificativa a aspectului pielii, am observat ca imediat vad reactiile adverse daca folosesc ceva aiurea formulat chiar si doar o data, incepe sa mi se ingrase zona T intr-o veselie.

    Like

    • Cossa 19 September 2014 at 7:58 AM Reply

      La fel si la mine, Adina. Eu am ajuns al concluzia ca tenul cu tendinte acneice si tenul acneic si 2 tipuri de piele sensibile si trebuie sa avem grija ce punem pe fata noastra. Pe mine ma mananca fata de produsele cu mult parfum si ma inrosesc precum racul cand dau de alcool si menta 😦

      Like

Leave a Reply

