Parti neplacute ale beauty bloggingului


Sunt convinsa ca multa lume cand aude ca esti beauty blogger se gandeste ca duci o viata frumoasa, esti inconjurata de cosmetice si primesti tot felul de produse pentru testat, colaborezi cu tot felul de firme mari si mici, insa putini dintre acesti oameni stiu ce inseamna munca din spatele unui articol documentat si energia pe care o depui cautand si editand poze.

blog beauty blogging

Nu spun ca nu exista parti frumoase in a fi beauty blogger pentru ca as minti de ingheata apele, spun doar ca exista si niste parti negative. Nu e totul lapte si miere, colaborarile nu curg ca la cismea si nici seriozitatea nu e de gasit peste tot.

Initial, nu vroiam sa scriu acest articol, nu as fi vrut sa fie perceput ca ceva negativ, insa consider ca ar fi de ajutor macar bloggeritelor care ajung pe aici sau chiar persoanelor de la PR, care mai arunca un ochi si pe bloguri.

Am trecut prin mai multe experiente negative. Am fost refuzata de unele firme, fie printr-un mail in care mi se comunica faptul ca nu doresc o colaborare si am inteles ideea si am stat in banca mea, fie nu am mai primit niciun raspuns si am inteles atentia ce se acorda bloggerilor sau macar mie, caci nu as vrea sa generalizez, dar am mai auzit astfel de experiente si la alte fete.

Ultima experienta cu o firma destul de maricica mi-a lasat un gust amar, un gol in suflet si o senzatie de dezamagire si o  impresie destul de proasta. Povestea nu e foarte complicata, dar e uratica…. O sa incerc sa va prezint pe scurt ca sa nu va plictisesc prea tare.

Ideea e ca eu castigasem un concurs la sfarsitul lunii iulie, organizat de compania Standout, in care urma sa primesc 3 produse L’Erbolario cu SPF si alte 3 seturi pentru a organiza un giveaway pe blogul meu. Am prticipat cu drag, mai ales ca imi doream sa impart produsele  cu voi si urma sa plecam la mare. Am stat cu sufletul la gura pana s-au anuntat castigatorii si cu sufletul si mai sus sa primesc produsele si sa dau start concursului. Da’ de unde! Produsele nu au mai aparut si nici concursul. Abia pe 13 august, dupa 2 saptamani,am fost instiintata ca nu se stie cand ajung produsele la mine si ca nu se mai organizeaza concursul – asa, fara niciun fel de explicatie.

Ca sa nu mai lungesc articolul, ieri a ajuns un colet la mine, care continea complet alte produse decat ce trebuia sa primesc. Bineinteles, nu am primit nicio explicatie sau vreo motivare de ce am primit altceva, totul a fost lasat in aer si sa inteleaga fiecare ce vrea.

Mie nu imi plece neseriozitatea, nu imi place minciuna si nu imi place sa fiu dusa cu zaharelul! Pana la urma nu produsele erau importante, ci atitudinea pe care au avut-o fata de mine, care i-am promovat si lipsa de repect fata de voi, cititoarele mele, pentru ca si voua vi s-a promis ceva si nu vi s-a mai dat. Eu mi-am respectat partea de intelegere, ei au cam evitat.

Unele firme tind sa creada ca noi – bloggeritele – suntem doar niste marionete in marketing si noi, dar si publicul nostru, inghitim si acceptam orice doar de dragul a citi numele lor pe undeva si de a va determina pe voi sa le cumparati produsele.

Desigur, nu toate firmele procedeaza asa. Sunt firme care comunica frumos cu tine si au grija sa te respecte, la fel si pe cititorii tai, dar exista si firme care dau cu batul in balta. Pana la urma, fara exemple negative nu am putea aprecia ce merita, nu? Sunt companii care trimit produse fara sa le ceri asta si care isi respecta angajamentul pana la capat.

As fi putut sa bag coada intre picioare si sa merg mai departe si merg mai departe, insa am vrut sa impartasesc aceasta experienta si cu persoanele care cred ca pentru noi totul e roz si pentru persoanele care au un blog sau vor sa inceapa un blog si sa stie ca mai au de infruntat si astfel de experiente.

Va doresc o zi minunata,

XOXO, Cossa 

Tagged: , , , ,

24 thoughts on “Parti neplacute ale beauty bloggingului

  1. Johne647 29 August 2014 at 3:51 AM Reply

    Its like you read my mind! You seem to know so much about this, like you wrote the book in it or something. I think that you could do with a few pics to drive the message home a little bit, but other than that, this is great blog. An excellent read. I will certainly be back. begdkedcdgbe

    Liked by 1 person

    • Cossa 11 September 2014 at 11:08 AM Reply

      Thank you very much!

      Like

  2. Lorena 21 August 2014 at 8:28 PM Reply

    Asa am patit acum cu myfragrance.ro. Cred ca stii problema cu gelurile de ochi Bellapierre.
    Ne-au promis frumos 2 produse super pentru ochi, unul pentru mine si altul pentru concurs, si cand eram pe cale sa inchei concursul aflu ca produsul e expirat. Eu l-am primit prin 23 iulie si concursul a durat pana pe 5 august. Era culmea sa-l mai trimit asa… Oricum mi se parea ceva dubios ca au trimis atator bloggerite.
    Nu e totul roz nici in blogging, ca peste tot de altfel, dar exista si parti pozitive care parca ne fac sa uitam experientele urate. De exemplu, comentariile cititoarelor fidele intotdeauna ma inveselesc si ma fac sa continui, dar cu mult mai multa atentie la ce colaborari imi doresc si accept. 🙂
    Pupici!

    Like

    • Cossa 21 August 2014 at 10:06 PM Reply

      Da, stiu despre marea poveste plina de ignoranta a celor de la myfragrance.ro, o lipsa totala de seriozitate si am vazut ca si eu au incercat sa paseze vina in alta curte si sa va duca cu zaharelul ca gelurile pot fi folosite la infinit dac anu sunt deschise. De parca formula aia chimica nu s-ar altera la un moment dat….
      Partile astea urate cred ca ne determina sa apreciem altfel o colaborare frumoasa si aprecierile din partea cititoarelor.

      Like

  3. Vio Militaru 21 August 2014 at 7:06 PM Reply

    Urat din partea lor ! Orice padure are uscaturi ..

    Like

  4. Loredana Manciu 21 August 2014 at 6:16 PM Reply

    Nu am colaborat cu nimeni pana acum, pentru ca sunt la inceput! Insa stiu ca in viata nu este doar usor, ci si greu! Iar pe blog nu se fac exceptii, din pacate! Asa cum oamenii…nu suntem la fel! Este clar ca daca se intampla asta nu vei mai avea incredere a doua oara si este bine sa scrii ce vrei pe blogul TAU 🙂

    Like

  5. Alina Anghel 21 August 2014 at 5:06 PM Reply

    Mi s-a intamplat sa primesc de cateva ori (chiar recent) propuneri de colaborare, stabilim toate detaliile, pana si adresa de livrare si apoi pauza. Macar ai bunul simt sa trimiti un amarat de mail prin care sa ma anunti ca te-ai razgandit (desi tu m-ai contactat!) si asta este.
    Cei de la Standout ce au zis?

    Like

    • Cossa 21 August 2014 at 5:31 PM Reply

      Foarte urat din partea lor, parca vad ca peste vreo 2 luni te contacteaza sa colaborati…
      L’Erbolario paseaza vina la Standout pt ca nu au comunciat datele noastre la timp, tipa care s-a ocupat de campanie a fost in concediu si a transmis datele dupa 2 saptamani si ceva si asta dupa ce am luat legatura cu L’erbolario pe FB si tot asa. Mi-au spus inclusiv ca ei s-au ocuapt de campanie, dar habar nu au avut ce produse ar fi trebuit trimise. Hal de firma si de campanie…..

      Like

  6. Georgia Boanoro 21 August 2014 at 3:44 PM Reply

    Respect!

    Like

  7. Annie 21 August 2014 at 1:26 PM Reply

    Ai perfectă dreptate prin tot ceea ce ai scris aici. Din păcate, există şi astfel de persoane, care nu pun preţ pe seriozitate, promptitudine şi nu apreciază munca altora. Dar aşa cum ai spus şi tu, altfel nu am mai putea aprecia lucrurile frumoase ce vin odată cu experienţa de a deţine un beauty blog.
    Te pup :*
    http://annie-s-thoughts.blogspot.ro/

    Like

    • Cossa 21 August 2014 at 1:37 PM Reply

      Multumesc, Annie! :*
      Sunt destule experiente urate si care ne demoralizeaza intr-un anumit fel, dar conteaza sa ne revenim repede si sa nu ne pierdem increderea in noi si in ceea ce scriem.

      Like

  8. Maya Secret (@Maya_Secret) 21 August 2014 at 1:00 PM Reply

    Draga mea, ce pot sa iti spun decat ca te inteleg perfect si am trecut de mai multe ori prin asemenea experiente. Acum imi vine in cap Lush, cu care trebuia sa fac si un concurs acum vreo 2 ani. Au disparut in ceata si intre timp nici nu mai exista pe piata de la noi. Probabil asta va si soarta si altor produse care nu au PR care sa stie ce si cum sa faca cu brandul pe care il au in mana.

    Like

    • Cossa 21 August 2014 at 1:36 PM Reply

      Foart eurat din partea lor, ar fi putut sa te anunte ca se anuleaza totul, nu sa te lase in ceata.
      Din pacate, sunt multe produse bune la preturi decente, dar care nu au un PR bun sau nu au PR deloc. Inca sunt firme care neglijeaza acest departament si se axeaza doar pe dispunerea produselor la raft.

      Like

  9. Kleo Deea 21 August 2014 at 12:35 PM Reply

    asa cum spune si sudessa sa nu-ti fie niciodata frica sa scrii ceva pe blogul tau, e al tau, sunt parerile tale, experientele tale 🙂 nu uita este blogul tau /personal 😉

    Like

    • Cossa 21 August 2014 at 12:44 PM Reply

      Multumesc mult, Claudia!

      Like

  10. Sudessa 21 August 2014 at 12:06 PM Reply

    Darling sa nu-ti fie niciodata frica sa scrii pe blogul tau ce doresti.De bine,de rau e al tau si nu trebuie sa te justifici in fata nimanui fie persoana respectiva coleg de beasla sau colaborator.Eu m-am invatat ca in bloggerit sunt multe lacune,dar cu timpul sper sa treaca.Ai facut foarte bine ca ai scris!

    Like

    • Cossa 21 August 2014 at 12:29 PM Reply

      Multumesc mult, Maria! :*
      Nu as vrea sa fiu perceputa ca o persoana ce se plange din cel mai mic lucru, dar sunt momente in care simt ca s eumple paharul.

      Like

  11. Ella 21 August 2014 at 10:16 AM Reply

    Cred că toate am avut și experiențe mai puțin plăcute, din păcate.
    Pe mine nu mă deranjează când o companie refuză politicos o propunere, însă mă deranjează foarte mult când pur și simplu nu primesc niciun răspuns. Am propus mai de mult la o firmă o colaborare pentru organizarea unui concurs în care să mă sponsorizeze și n-am primit niciun răspuns. Eu intențiam să plasez la ei o comandă și cu ceva produse pentru mine, dar când am văzut lipsa lor de respect… nu mi-a mai trebuit!
    Ce să mai zic de cei cu care discuți mult și bine, e totul stabilit și la final…. pauză, nu-ți mai răspund!

    Like

    • Cossa 21 August 2014 at 10:37 AM Reply

      Sunt complet de acord cu tine! Cred ca nu e nimic mai urat decat sa nu priemsti niciun raspuns. Mai bine iti zic nu sau ce vor ei, dar macar zic ceva. Acum am vazut ca e un trend ca firmele sa dispara ca magarul in ceata dupa ce s-au stabilit niste lucruri.
      Spun din nou, nu inteleg cu promoveaza oamenii aia, cum au de gand sa castige respect pe piata. Cum ai facut si tu si nu ai mai plasat comanda, asa reactioneaza majoritatea dintre noi si tot ei pierd. Pacat ca nu vad asta!

      Like

  12. mihaela pojogu 21 August 2014 at 9:36 AM Reply

    Eu nu stiu ce as mai putea adauga, ai dreptate! Lucrurile vor merge bine acolo unde este respect fata de om, fata de munca sa si oricat de scurt sau lung se prevede parteneriatul trebuie lasat loc de buna ziua.

    Like

    • Cossa 21 August 2014 at 11:05 AM Reply

      Ma bucur sa vad ca nu sunt nebuna si ati obsrrvat si voi lucrurile despre cam am vorbit ina rticol! 🙂
      Cum zici si tu, atat timp cat exista un minim de respect reciproc, fie el si de fatada, totu lva decurge lin si ok. E important sa vezi c amunc aiti este apreciata pe masura.

      Like

  13. Dee 21 August 2014 at 9:00 AM Reply

    Amin!
    Ma bucur ca ai pus punctul pe i!
    Cred ca toate avem parte de experiente de acest gen si acest lucru ma intristeaza. Uneori calitatea nu este apreciata si ma intreb care sunt criteriile prin care se alege un pr al unei companii.
    Pentru mine, ramane un mister …

    Like

    • Cossa 21 August 2014 at 9:21 AM Reply

      e destul de descurajant sa ai parte de experiente de genul asta, dar macar ne ajuta sa fim mai selective si sa apreciem calitatea.
      eu nu inteleg cum se fac selectiile pentru ca unii zic canu conteaza traficul, altii vor cifre pe facebook and so on. E si bloggingul asta o jungla din care scapa cine poate!
      In multe situatii am vazute persoane la PR care stiu oricum mult mai putine lucruri decat noi si sunt convinsa ca nu toate bloggeritele avem studii in domeniul PR si Comunicare.

      Like

Leave a Reply

