Eforie Sud – O oaza de liniste in aglomeratia de pe litoral


Mie nu prea îmi place să plec la drum şi în vacanţe interminabile. Detest să car bagaj mare după mine, să nu avem loc în maşină din cauza genţilor şi să stăm prea mult timp departe de casă. Vara asta nu plecasem deloc pe litoral, dar am profitat de zilele libere cu Sf. Maria şi am dat o fugă până la mare.

Am plecat eu şi soţul, părinţii mei şi vărul. Am plecat vineri dimineaţă, foarte dimineaţa aş putea spune, dar nu dimineaţă pentru miile de maşini de pe Autostrada Soarelui! Am mers cu 40 km pe oră, am prins zone cu ceata densă de abia vedeai maşina din fata şi am evitat maşini care se tot chinuiau să facă accident cu noi. După ce am parcurs 250 km în 5 ore am reuşit să ajungem la ieşirea din Constanta cu fundurile amorţite şi nervii întinşi la maxim!

Iniţial, am plecat cu gândul de a ne caza în Costineşti sau Neptun, dar gândul nu a fost cu noi! Nu am reuşit nicăieri să găsim 2 camere libere sau măcar un apartament, aşa că am plecat spre altă staţiune. În Eforie Nord nu am găsit nimic şi ne-am oprit în Eforie Sud.

Recunosc, nu eram deloc încântată de Eforie Sud… Auzisem că e o staţiune murdară, “plină de babalâci” (aici am citat un prieten), un loc plictisitor şi gol. Cu inima cat un purice, am acceptat să rămânem în Eforie Sud şi bine am făcut! Am nimerit în gazda la nişte oameni minunaţi, care aveau un căţel Lucky absolut simpatic şi jucăuş!

plaja din eforie sud marea neagra black sea

Din poveştile auzite, mă aşteptam să dau de o staţiune pustie , plină de ciulini şi nisip – ca în Vestul Sălbatic , dar nu! Am găsit o staţiune pentru buzunarul oricărui om, pentru oamenii plini de calm, dar şi cei agitaţi. Eforie Sud e o staţiune unde poţi merge să îţi încarci bateriile, să te relaxezi, să simţi briza marii fără a te certa cu vecinul de cearceaf sau cu nesimţitul care ţi-a blocat maşina în parcare.

eforie sud plaja litoral

Am găsit o plajă curata şi îngrijită, apă caldă şi cu foarte puţine alge la mal, nisip fin şi mult calm. Da, într-adevăr, nu e plin de fete cu slip tanga sau animatoare pe cuburi şi nici de băieţi musculoşi, erau mulţi oameni cu copii şi cupluri de bătrânei ( foarte simpatici!), dar şi cupluri de tineri ce căutau să stea liniştiţi şi să nu cheltuie bugetul pe o lună. Nu ne-a duduit muzica în urechi şi nu am golit portofelele la o singură masă, nu era nimeni care să se uite urât pentru că ai celulită sau sânii prea mari/mici. Am vazut chiar si vreo 7 labede, ce stateau linistite pe apa si ne priveau curioase!

eforie sud vedere plaja pe litoral

Şi preţurile au fost foarte ok! Meniul zilei costa la terase între 15 şi 18 lei, având ciorbiţa, felul 2 şi deşert, iar un platou cu midii doar 20 lei. Şi mâncarea a fost bună! Iar asta e lucru mare, venind de la o persoană pretenţioasă ca mine. Rar sunt impresionată de mâncarea de la terasele de lângă plajă, dar acum chiar am fost mulţumită de tot! E loc suficient pentru plajă pe cearceaf şi nu te simţi în niciun fel obligat să iei şezlong. Ar trebui să fiu prea sărită de pe fix ca să mă plâng de ceva!

 

Am stat 3 zile, dar parcă aş mai fi stat! M-am simţit ca acasă: liniştită, înconjurată numai de oameni optimişti. A fost un prilej de a mă relaxa, dar şi de a mă întoarce plină de gânduri pozitive şi linişte sufletească. Să ştiţi că nu am mâncat nimic dubios de scriu asta, dar chiar aşa mă simt! Am venit acasă plină de energie pozitivă şi mult mai liniştită, ba chiar şi cu bani în portofel!

eforie sud litoral

Dacă m-ar întreba cineva, i-aş spune că m-aş întoarce tot în Eforie Sud! E de departe o oază de linişte în nebunia de pe litoral, un loc ideal pentru cine vrea un bronz în linişte şi nu vrea să cheltuie prea mult. Nu, nu e un loc pentru cei de o anumită vârstă, ci e un loc unde poţi să te simţi bine când eşti tu!

Voi ce staţiuni preferaţi de pe litoralul românesc? Aţi fost în Eforie Sud până acum?

O zi superbă vă doresc,

XOXO, Cossa

Daca v-a placut acest articol ma puteti urmari si pe Facebook – Bloglovin – Twitter Instagram.

Tagged: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

4 thoughts on “Eforie Sud – O oaza de liniste in aglomeratia de pe litoral

  1. Dee 20 August 2014 at 12:56 PM Reply

    Da, in Eforie Sud as merge si eu.
    Am mai fost si in perioada liceului si as mai merge si acum.
    Liniste, curatenie si mare? Da, va rog! 🙂
    Pupici

    Like

    • Cossa 20 August 2014 at 1:19 PM Reply

      Eu descopar ca sunt ultima persoana care habar nu avea ce frumoasa e statiunea asta!
      Si eu m-as reintoarce cu drag la Eforie Sud, mi-a placut mult de tot!

      Like

  2. Alina lui Brumarel 20 August 2014 at 8:12 AM Reply

    am fost chiar acum trei ani si mi-a placut mult. mi s-a intamplat intr-o dimineata sa gasesc cu greu loc pe plaja, dar in rest a fost chiar ok. si eu mi-am inchipuit ca-i o statiune parasita din povestile altora, dar eu m-am simtit bine. Intr-adevar sunt foarte multi copilasi in E Sud :)).

    cat despre bani, am cheltuit intr-o saptamana doar vreo 900 de lei cumparandu-mi absolut orice am vrut.

    Like

    • Cossa 20 August 2014 at 8:17 AM Reply

      Nici eu nu ma asteptam sa imi placa si sa ma simt asa bine! Prefer de mii de ori prezenta copiiilor decat a tinerilor ce stau cu ochii pe tine si cauta motiv sa zica ceva rau.

      Like

Leave a Reply

