5 locuri din Romania in care m-as muta


Mie îmi place să merg la munte, să descopăr locuri pline de verdeaţă şi calm, dar nu îmi place să merg ore întregi cu maşina, să simt că drumul e interminabil şi să ajung deja plictisită de chef la destinaţie.

Nu sunt genul care alege locuri exotice pentru concediu, nici nu mi-ar permite buzunarul să merg în ţări străine tot anul, dar îmi place să merg la noi în ţară! De ce aş pleca în alte părţi când noi avem mare, munte, vegetaţie şi fauna şi trebuie admirate şi protejate?!

Sunt multe locuri din România pe care mi-aş dori să le văd, sunt câteva pe care am şi reuşit să le vizitez. Din păcate, nu am poze cu toate locurile ce mi-au rămas în suflet, dar o să caut ceva sugestiv pe la nenea Google. Mi-a fost greu să fac o selecţie de 5 locuri pe care le-aş vizita, 5 locuri în care m-aş muta sa scap de tot – de praf, de caldura, de aglomeratie si de stres.

Primul şi primul loc în care v-aş invita să faceţi popas este pe Valea Prahovei, şi anume staţiunea Buşteni. Poate o să spuneţi că e un clişeu, că e o staţiune plină de turişti şi toată lumea a urcat cu telecabina la Babe şi la Sfinx, dar oare toată lumea a admirat Bebele si Sfinxul as acum merita, as acum sunt ele facute de natura si nu de mana omului?

busteni platonul bucegi babele sfinxul romania

În stânga drumului e un pârâu cu apă limpede şi rece, cu o vegetaţie bogată şi un miros de proaspăt şi curat! E o vedere superbă, o gură de aer proaspăt şi un cadru minunat pentru poze, de ce nu?

O a doua oprire în Inegalabila Românie v-aş recomanda să fie Cascada Urlătoarea. Tot în Buşteni, nu vă trimit prea departe. E o cascadă aflată la 1100 metri altitudine, unde aerul răcoros şi curat ne revigorează instantaneu. Urlătoarea se impune prin căderea de apă de 15 metri şi are un traseu uşor de parcurs, fiind ideal pentru persoanele cu condiţie fizică în dezvoltare ( aşa ca mine 😀 ) :

Cascada-Urlatoarea-Bucegi

M-aş muta undeva aproape de Cascada Urlătoare! Cred ca nimic nu se compară cu sunetul inegalabil al apei pure în cădere! ♥

Un al treilea loc pe care l-aş alege ar fi Castelul Bran, situat la 30 km de Braşov. Nu neg că mi-ar plăcea să locuiesc aici pe vecie! M-aş simţi că o adevărată regină printre mobila vintage şi armurile veritabile! Merită să vizitaţi Castelul Bran cu cele 4 etaje ale sale pline de obiecte veritabile din ceramică şi arme şi armuri folosite de strămoşi:

castelul bran 1-horz

Stiati ca la castelul Bran s-au filmat secvente din filmul Dracul, inspirat de cartea lui Bram Stoker? ( cartea mea preferata! ) Daca tot sunteti in zona, treceti si pe la Cetatea Rasnov!

Al patrulea popas ar fi undeva mai departe de Valea Prahovei şi Bucureştiul meu, dar un loc şi amuzant şi plin de energie: Cimitirul Vesel de la Săpânţa. Am fost acum vreo 8 sau 9 ani, dar încă îmi aduc aminte de versurile un picuţ amuzante de pe cruci, de felul în care oamenii de acolo văd trecerea în lumea de dincolo mai altfel decât noi:

cimitirul-vesel-sapanta-3

sursa: pensiunea-nagy.ro

Cimitirul Vesel se afla în comună Săpânţa, judeţul Maramureş. Dacă tot ajungeţi aici, staţi mai multe zile! O să vedeţi că oamenii sunt ospitalieri, calmi şi peisajele pline de energie pozitivă! Mi-aş pune chiar şi eu un mesaj amuzant când va fi momentul.

Doar nu credeaţi că uit de litoral, nu? Nu am ales o staţiune arhivizitata şi plină de hoteluri de 5 stele, ci o staţiune plină de linişte şi calm: Tuzla. Din păcate, aici nu am ajuns, dar îmi doresc cu ardoare să ajung! Tataie avea un prieten din copilărie căsătorit cu o tanti din Tuzla şi acolo au locuit. Ţin minte că de câte ori venea nea Victor pe la noi mereu zicea: “Măi, copii, veniţi la noi, la Tuzla. Apa e tot de mare, caldă, dar e curată şi plaja liberă şi frumoasă!”. Nu l-am ascultat atunci, dar sper să ajung anul acesta sau anul viitor:

plaja-tuzla-5

Vedeţi şi voi, apa este de o culoare superbă – un albastru pe care nici în farduri nu-l găseşti! Plaja e curată şi nu e aglomeraţie, nu e plin de şezlonguri! Este şi uşor de ajuns, fiind situată în judeţul Constanţa, pe drumul vechi spre mare. Acum nu ştiu dacă mai trecem pe acolo cu autostrada A3. E şi aproape de staţiuni dacă vreţi o escapadă mai gălăgioasă, învecinându-se la nord cu Eforie Nord şi la sud cu Costineşti.

Mi-a fost greu să aleg 5 locuri din superba şi inegalabila Românie a noastră, consider că toate merită vizitate, mai ales zona de mănăstiri din Moldova şi zona Bucovinei, unde îmi doresc să ajung în anii următori.

Din păcate, văd tot mai des că aceste zone devin sufocate de gunoi şi defrişări. Nu e păcat să stricăm frumuseţe de ape şi vegetaţie, ce ne dă oxigen pur pentru supravieţuit, cu pungile noastre pline de resturi? Nu e păcat să ademenim urşii la gunoi, când ei trebuie să sălbăticeasca şi să îşi vâneze hrana?

Daca su voi aveti poze cu locuri de vizitat din frumoasa noastra Romanie, va invit sa le incarcati in aplicatia Inegalabila Romanie – asa toata lumea va vedea ce e frumos si de ce merita sa ne vizitam tara!

Voi ce locuri din România aţi vizitat şi v-au plăcut sau ce locuri vă doriţi tare mult să vedeţi? De ce?

Vă doresc o zi superbă,

XOXO, Cossa

Tagged: , , , , , , , , , , ,

5 thoughts on “5 locuri din Romania in care m-as muta

  1. excursii romania 13 August 2014 at 4:12 PM Reply

    Am gasit eu o plaja la noi in tara absolut uimitoare si este in Vadu! plaje este absolut minunata si nu foarte multa lume stie de plaja de acolo asa ca sunt si putini oameni si e locul ideea de a te relaxa

    Like

    • Cossa 13 August 2014 at 4:28 PM Reply

      E bine de stiut, multumesc pentru infornatie!

      Like

  2. bran castle 9 August 2014 at 9:23 AM Reply

    pur si simplu mirifc ! frumusetile care inca ne-au ramas

    Like

  3. Dee 7 August 2014 at 4:19 PM Reply

    Avem o tara minunata!
    Eu nu am ajuns inca la Sfinx, nici la cascada Urlatoarea dar sper ca in acest an sa reusesc sa le bifez. 🙂
    Pupici

    Like

    • Cossa 7 August 2014 at 5:15 PM Reply

      SI tu ne arati mereu din frumusetile Sibiului si tare mult imi doresc sa ajung si eu unde ai fost tu! Te pup!

      Like

Leave a Reply

