Cu si despre Alergiile de Primavara


Nu sunt o fire sensibilă şi nu am mari probleme primăvara, decât mă mai loveşte vreo răceală urâtă, dar o combat cu ceaiuri calde, paracetamol şi propolis. O am în schimb pe mama, care vreme de 3 luni se chinuie cu ochi roşii, mâncărimi de piele şi strănuturi. Şi, credeţi-mă, când strănuta păi strănuta, nu se încurcă! Se pare că mămica mea suferă de celebrele alergii de sezon. Am cules câteva informaţii de la ea, câteva de la alergologul la care merge şi am aruncat şi un ochi pe o carte despre alergeni ce zăcea pe un raft din secţia unde lucrează mama.

descărcare (2)

Cum apar alergiile?

Alergiile apar atunci când organismul nostru intra în contact cu un alergen. Alergenul este o particulă mică de tot ( microscopică ) pe care o inhalam cel mai des, adică intrăm în contact cu foarte putin polen, praf sau mucegai, iar corpul nostru secretă o doză foarte mare de anticorpi, încercând să scape de “duşman”. Aşa apar alergiile şi o serie de simptome despre care o să vă vorbesc mai jos.

Alergiile de primăvară debutează pe la începutul lunii martie, când înfloresc copacii şi ar trebui să se încheie undeva prin iunie, când toate florile şi-au deschis petalele şi încep să se usuce.

Aceste alergii sunt cauzate de polenul din florile copacilor şi al florilor, de florile plantelor de grau, porumb şi de fân, care este plin de praf de cele mai multe ori. Ce am mai observat la mama e că toată vara face alergie la polenul Reginei Nopţii. E plantată în toată curtea şi mereu strănuta când trece pe lângă ea. Nu mai zic când locuia în Bucureşti…. mereu avea ochii roşii şi strănuta de la praf dacă nu lua tratament.

Trebuie să mai ştim că simptomele alergiilor debutează în copilărie. Se pare că ar fi pus în bagajul nostru genetic să moştenim alergiile de la părinţi, însă nu este obligatoriu că toţi care au părinţi cu alergii să şi moştenească aceasta predispoziţie.

Cel mai des intalnit simptom al alergiilor de primăvară este strănutul. El apare de câte ori organismul nostru intra în contact cu alergenul. Alte simptome sunt ochii roşii, care curg, nasul înfundat, gâtul inflamat şi o senzaţie de mâncărime la nivelul pielii.

Eu nu mă confrunt cu alergii de primăvară, dar am o parte din simptome când intru în contact cu spray-ul de cameră. Corpul meu nu îl accepta şi încep ochii să mă mănânce şi să îmi lăcrimeze şi nasul să curgă.

Tratamentul şi diagnosticarea alergiilor de primăvară

Tratamentul alergiilor de primăvară nu este complicat şi nu necesită pastile scumpe, însă nu e bine să ne tratăm de capul nostru. Peste tot auzim că pentru a trata boala trebuie să ştim cauză,a sa şi aici. Dacă simţiţi că vă confruntaţi cu simptomele alergiilor de primăvară e bine să mergeţi la un alergolog pentru a face câteva teste şi a vedea dacă sunteţi alergici şi la ce anume.

Tratamentul medicamentos este pe bază de antihistaminice, adică Aerius, Claritine şi alte câteva din aceeaşi familie, unele care dau stări de somnolenţă. Nu vă recomand să luaţi pastile, ci mergeţi la medic pentru consultaţie şi reţeta!

Pentru cei deja diagnosticaţi am făcut câteva cercetări şi am găsit nişte tratamente naturiste. Nu ştiu dacă funcţionează, nu sunt medic să garantez pentru ele, dar sunt foarte cunoscute ca un ajutor alături de medicamente.

  • Ceaiul din frunze de urzici uscate – previne inflamaţia şi senzaţia de mâncărime de la nivelul ochilor;
  • Ceaiul de galbenele şi Echinaceea – ajută la stimularea sistemului imunitar şi refacerea ţesuturilor;
  • Usturoiul – ajută la stoparea curgerii nasului şi calmarea gâtului;

Şi mai sunt alte câteva plante, însă nu ştiu cu adevărat dacă funcţionează sau nu. Măcar pe cele 4 le cunosc de la mama şi ştiu că bea tot felul de ceaiuri în fiecare zi.

 

Voi vă confruntaţi cu alergiile de primăvară? Ce tratament v-a fost recomandat?

Vă doresc o zi superbă,

XOXO, Cossa

Daca v-a placut acest articol ma puteti sustine si pe Facebook – Bloglovin – Twitter Instagram .

Tagged: , , , ,

15 thoughts on “Cu si despre Alergiile de Primavara

  1. Bianca Roxana Anitei 23 May 2014 at 9:00 PM Reply

    Multumesc lui Dumnezeu, de asta am fost ferita. Pana acum, cel putin;)
    Mai stranut eu cateodata din motivele enumerate mai sus, insa nu e grav, e doar o reactie a mea, care se incheie tot atunci.
    http://zambetdeinger.blogspot.ro/

    Like

    • Cossa 23 May 2014 at 9:55 PM Reply

      Esti o norocoasa! Nu imi pot imagina cum ar fi sa nu te poti bucura de mirosul splendid al florilor.

      Like

  2. Lucica Lazar 23 May 2014 at 7:06 PM Reply

    Pana anul asta n-am facut niciodata alergie,dar anul asta m-a chinuit si ma mai chinuie inca.Iau ceva pastile ca ceaiuri beau zilnic din toate plantele amestecate la un loc 🙂
    Inainte simteam ca stranut cand intram in contact cu piperul sau un anumit dero (pentru rufe) dar acum nu stiu ce s-a intamplat de am facut o alergie de mai mare dragul 😦

    Like

    • Cossa 23 May 2014 at 7:13 PM Reply

      Lucica, cred ca e de vina si praful din atmosfera, mai ales in orase :(. In Bucuresti parca aerul “miroase” a praf, se simte incarcat. Eu am scapat cu alergii doar la spray de camera si cateva dintre E-urile din alimente.

      Like

  3. Adelina Elena 23 May 2014 at 6:05 PM Reply

    Mi-a dat eroare si s-au postat 2, scuze. Poti sa stergi unul din ele. 😀

    Like

  4. Adelina Elena 23 May 2014 at 6:04 PM Reply

    Daaa stiu dar nu am incredere deloc in chestii de genul si in medicamente in general. Incerc sa ma feresc pe cat posibil. O sa mai vad pe parcurs ce si cum. Multumesc de pareri si informatii. Toate cele bune tie si mamei tale!

    Like

    • Cossa 23 May 2014 at 6:06 PM Reply

      Multumim mult ,Adelina, s tie multa santate!
      Ideal e sa evitam pastilele pentru ca forteaza ficatul…. Dar, uneori,raman singura optiune 😦

      Like

  5. Adelina Elena 23 May 2014 at 6:00 PM Reply

    Da…o sa vad. Pfff ce mult am vorbit 😀 Multumesc pentru pareri si informatii. Toate cele bune si tie si mamei tale!

    Like

    • Cossa 23 May 2014 at 6:07 PM Reply

      Mie imi place sa dezbat probleme de genul asta, aflu si eu chestii noi si mai schimb pareri.

      Like

  6. Adelina Elena 23 May 2014 at 1:22 PM Reply

    Eu am alergie la polen si acarieni/praf din incaperi inchise. Problema cu alergia de polen e ca mie mi-a interzis sa beau orice fel de ceai de plante. :-s, ca eu as prefera mult mai mult sa beau ceaiuri decat sa iau pastile. Am luat Aerius si Montelukast. Cel de-al doilea imi provoca somn agitat si cosmaruri asa ca m-am oprit. Momentan nu iau nimic, din ce am observat eu mai grav e cu praful. Mie imi provoasa tuse puternica, de acolo am si ajuns la doctor, pentru ca eu ma gandeam ca e vreo raceala accentuata. De aceea incerc sa ma feresc cat de mult pot si sa ma tratez strict cand ramane singura solutie.

    Like

    • Cossa 23 May 2014 at 4:44 PM Reply

      Mama ia Aerius, la fel si eu cu recomandarea medicului. Alergolul tin minte ca a zis sa bea ceaiuri, dar sa evite mierea pentru ca paote contine polen si sa evite ceaiuri din flori/lplante cu polen puternic. Are voie galbenele, musetel, tei, coada soricelului si altele.
      Cu praful mama a rezolvat trecand la perne din burete si mutandu-se din Bucuresti, nu fulgi si a sigilat bine colturile casei ca sa nu apara mucegai.
      Imi imaginez ca e destul de greu sa treci prin perioadele cand inflroesc pomii si florile si sa nu poti sa te bucuri cu adevarat de miros sau de o plimbare prin aleile cu flori din parc 😦

      Like

      • Adelina Elena 23 May 2014 at 5:44 PM

        Din fericire nu e problema asa de grava. Cand am fost depistata cu alergie, era prin martie, si la fel, ma ingrijoram ca nu o sa ma mai pot bucura de natura, dar nu a fost asa. Din ce am observat eu momentan, nu am avut probleme de la flori. Sper nici sa nu fie cazul. Mi-e greu din cauza ceaiurilor, ca obisnuiam sa beau multe si din tot felul de flori, dovada ca se presupune ca testul de la polen a iesit mai mult decat prost :)) haz de necaz.In legatura cu praful si eu am schimbat pernele, spal paturile cat mai des, si mi-am luat si covorul de pe jos (sunt la facultate si stau la camin) si spal pe jos o data la 2 zile.O sa mai astept o perioada, si o sa refac aceste teste, sa mai vad si o a doua parere.

        Like

      • Cossa 23 May 2014 at 5:47 PM

        Intordeauna e bine sa mergi la mai multi medici sa afli mai multe opinii. E bine ca macar 2 alergologi sa iti faca teste pentru ca ar fi ceva mult mai sigur.
        Eu fac alergie de la sprayurile de camera si coloranti alimentari. Iau Aerius,altfel ma umplu de urticarie si imi curg ochii ca la cismea.

        Like

      • Adelina Elena 23 May 2014 at 5:55 PM

        Da asa e. Depinde si de fiecare organism si de mai multi factori, probabil de asta difera si simptomele. De exemplu la mine e bronsita alergica, de aceea simptomul meu major e tusea.Tusesc pana la epuizare. Mai stranut din cand in cand si ma mananca nasul foarte tare cand mananc seminte de floarea soarelui :)) Aerius chiar isi face efectul. Mi-a mai dat un medicament, un fel de vaccin, care costa vreo 200 de lei si contine niste chestii tare dubioase. Bacterii in cantitati mici, care sa-ti intareasca imunitatea. Nu-mi inspira incredere si pana nu mai aflu si alte pareri nu ma bag.

        Like

      • Cossa 23 May 2014 at 5:58 PM

        Vaccinul cam asta contine: o cantitate infima din bacteriile/virusurile pe care trebuie sa le combata,el stimuleaza sistemul imunitar. Vaccinul ar cam trebui sa te imunizeze pentru cativa ani. Mai mergi la inca un medic daca nu esti pe deplin convinsa

        Like

Leave a Reply

