Cum Aleg Eu un Make-up Artist


Sunt perfect convinsă că multe dintre noi au avut măcar o ocazie specială unde au mers şi au vrut un machiaj profi, executat “ca la carte”. Şi eu mă aflu în această categorie şi am avut curajul să merg la machiaj la diverse persoane recomandate fie de prietene, fie din necesitate, mai ales la nunţile ce nu au fost în Bucureşti.

Uneori am fost mulţumită de rezultat, alteori nu. După câteva experienţe eşuate am construit o mică “frică” de mers la oricine la machiaj şi am câteva criterii după care selectez persoana la care voi apela. Menţionez că nu sunt Make-Up Artist şi nici nu am cursuri profi de machiaj făcute, am făcut doar un curs Basics despre machiajul de zi şi evidenţierea trăsăturilor.

images (6)

 sursa foto: www.penandpaper.co.in

Criteriile le raportez fix la mine şi la experienţele mele, dar poate sunt valabile aceste reguli şi pentru voi. Menţionez că mă refer strict la cum aş alege eu un Make-up artist cu acte în regulă.

  • Nu aş apela la cineva care îmi face un machiaj de zi şi îmi spune tare şi răspicat că nu are de gând să folosească cremă cu SPF. De ce m-aş mai machia dacă îmi expun tenul la ultraviolete şi aş distruge munca de 2,3 ani contra acneei şi pistruilor!?

 

  • Nu mi-ar plăcea să merg la cineva care are mai mult de 30% din produse de tip drugstore. Dacă dau nişte bănuţi ( şi ştiţi şi voi ca un machiaj la make-up artist nu e ieftin ) aş vrea să folosească produse Pro, destinate acoperirii mari şi rezistenţei îndelungate;

 

  • Cred că 2 criterii importante pe care le iau în considerare chiar şi în mod inconştient sunt forma sprâncenelor şi aspectul tenului. Sinceră să fiu, nu m-ar impresiona cineva cu sprâncene exagerat de arcuite sau subţiri sau conturate cu negru cum şi nici un ten cu aspect neîngrijit. Scriind despre îngrijire, am început să observ tot mai în detaliu chipurile oamenilor;

 

  • NICIODATĂ, dar niciodată nu aş lăsa să mă machieze o persoane ce nu are pensulele curăţate! Cineva a încercat să folosească o pensulă de fond de ten folosită pe altcineva…. m-aş fi ridicat de pe scaun dacă nu aveam pensula mea la mine şi tipa nu era foarte pricepută. Trebuie să înţelegem că resturile din fond de ten dezvolta tot felul de bacterii în perii pensulei şi ne putem pricopsi cu puncte de grăsime, pustule dureroase sau alte afecţiuni ale pielii. Am păţit-o şi pe asta….;

 

  • Mi-ar plăcea să merg la un Make-up Artist nici sobru şi stă încruntat, dar nici extrem de vorbăreţ. Mi-ar plăcea să mă machieze o persoană calmă, cu răbdare şi să îmi explice dacă întreb ceva şi să pot vedea ce produse foloseşte pe tenul meu;

 

  • Aş alege pe cineva care mi-ar spune ce s-ar potrivi cu forma feţei mele, tipul de ten şi subtonul pielii înainte de a se apuca de machiat. Consider că e foarte important să ai pe faţă un fond de ten într-o nuanţă potrivită şi un machiaj ce să evidenţieze forma ochilor;

 

  • Mi-ar plăcea extrem de mult ca make-up artistul să aibă o pagină de Facebook sau un blog unde aş putea vedea câte machiaje, dar, foarte important, NEMODIFICATE. E important să îmi dau seama dacă îmi place ce a realizat şi să văd dacă se potriveşte cu dorinţele mele. Aşadar, fără Photoshop pentru că toate ne-am născut cu pori şi toate ajungem să avem riduri. Şi cred că niciuna dintre noi nu îşi doreşte ca iasă cu 10 culori neestompate pe pleoape, obrajii roşii ca de clovn şi genele încărcate precum păienjenii!?;

 

  • Cum atitudinea contează cam în toate job-urile, nu aş merge la cineva care îmi vorbeşte la mişto la telefon sau îmi răspunde şi mă programează în scârbă.

Ei, şi cam aici se opreşte lista mea cu cerinţe. Acum sper că nu vi s-a părut că am fost prea acidă sau prea exigentă. Eu consider că trebuie să ne simţim respectate şi să ieşim frumoase dacă alegem să mergem la un make-up Artist şi să lăsăm o sumă maricica pentru bugetul unor persoane.

Cam ce am scris mai sus sunt lucruri observate de mine în urma experienţelor persoane cu diverse fete ce machiază sau când am avut ocazia de a fi model pentru fetele ce fac şcoala de machiaj.

În Bucureşti sunt multe fete foarte drăguţe şi care machiază superb! Ar fi o listă kilometrica dacă m-aş apuca să le enumăr, dar, dacă aveţi nevoie de vreo recomandare, vă răspund cu cel mai mare drag, doar întrebaţi-mă.

Nu m-am referit la nimeni în mod special cu acest articol şi sper să nu se simtă nimeni vizat sau ofensat. Mi-am spus doar ofurile adunate după mai multe experienţe eşuate, dar şi câteva plăcute.

Voi cum alegeţi un Make-up Artist, aveţi anumite criterii? Sau preferaţi să vă machiaţi singure? Aveti vreo experienta placuta sau neplacuta cu cineva care v-a machiat?

O sambata minunata va doresc,

XOXO, Cossa

 Daca v-a placut acest articol ma puteti sustine si pe Facebook – Bloglovin – Twitter Instagram .

Tagged: , , , ,

One thought on “Cum Aleg Eu un Make-up Artist

  1. Corryy 15 May 2014 at 8:23 AM Reply

    Sa stii ca e util ce ai scris aici. Si eu am mers la cineva care m-a machiat foarte urat si daca as fi citit inainte ce ai scris tu poate m-as fi gandit de 2ori inainte sa merg la fata respectiva.

    Like

Leave a Reply

