Doneaza si tu un strop de viata!


Închideţi pentru o clipă ochii şi imaginaţi-vă că o persoană apropiată vouă trece prin clipe grele, sănătatea îi joacă feste şi are nevoie urgentă de transfuzii, imaginaţi-vă că un prieten apropiat are nevoie de o operaţie pentru a i se salva viaţa, dar are nevoie de sânge. Însă sânge nu mai e.... Imaginaţi-vă că sângele disponibil pentru transfuzii în România s-a epuizat.

Acum deschideţi ochii. Poate pentru mulţi dintre noi am descris o situaţie ipotetică, însă pentru alţii e o realitate cruntă. În România există foarte mulţi bolnavi ce au nevoie de sânge pentru a supravieţui, copii ce au nevoie de încă o transfuzie pentru a se putea bucura de încă o zi alături de părinţi, tineri ce au nevoie de transfuzie pentru a putea trăi încă o zi. Din păcate, mulţi dintre ei se sting în fiecare zi pentru că în ţara noastră nu există suficient sânge donat pentru a-i putea ajuta pe toţi. Ştiu, e trist!…

Regenerarea-Sângelui-După-Donare-–-Tot-Ce-Trebuie-Să-Știi

Statisticile sunt tot mai îngrijorătoare. În România doar 2 din 100 adulţi donează sânge, iar cei care o fac, o fac pentru că au pe cineva apropiat ce are nevoie de o transfuzie. În 2013 am înţeles că sângele donat a fost suficient doar pentru a acoperi doar 30% din solicitări. Stau şi mă întreg: cei 70% de bolnavi rămaşi mai sunt printre noi?!

Nu vă sfiiţi să donaţi sânge, nu se întâmplă nimic ciudat acolo! Şi eu am donat sânge de 2 ori până acum şi a durat cam 15 – 20 minute de fiecare dată. La început mi-a fost frică de înţepătura, dar a dispărut când asistenta care a recoltat sângele a fost rapidă şi deloc brutală. Să ştiţi că acele şi cearceafurile sunt sterile, nu există riscul infectării cu HIV sau alte virusuri. Nu m-am pricopsit cu nicio infecţie din centrul de donare, poate doar cu un zâmbet ştiind că pot ajuta pe cineva.

Ca să vă faceţi o idee, la o donare de sânge sunt recoltaţi cam 450-500 ml sânge, o cantitate ce se reface d.p.d.v. celular cam în 2 săptămâni şi ca volum în câteva ore. Un adult are cam între 4 şi 5 l de sânge în corp, deci 500 ml sunt o cantitate mică pentru a ne pune în pericol în vreun fel.

 

Pentru a putea dona sânge trebuie îndeplinite câteva criterii:

  • Vârstă cuprinsă între 18-62 ani;
  • Greutate corporală minimă a donatorului: 50 kg;
  • Tensiunea arterială: maximă să nu depăşească 200 mmHg iar minimă 100 mmHg;
  • Donatorul să nu prezinte afecţiuni de genul: boli de piele, sechele pulmonare, operaţie de ulcer;
  • Intervalul de timp între două donări de sânge nu poate fi mai mic de 60 zile.

Din cantitatea de sânge donata o singură dată se pot extrage elementele care pot salva vieţile a trei pacienţi.

  • Celulele roşii (hematiile) – se pot păstra 35 zile şi se folosesc în special la pacienţii din sălile de operaţii şi reanimare.
  • Trombocitele – se pot păstra maxim 5 zile şi sunt de mare ajutor bolnavilor de cancer şi leucemie.
  • Plasma – poate fi congelată şi rezistă până la un an, este folosită în principal în tratamentele accidentaţilor şi bolnavilor cu arsuri.

 

Concluzia la care ajung ca e prin vene ne curge viaţa, viaţa pură! Putem ajuta necondiţionat măcar o persoană, îi pute oferi clipe în plus alături de familie şi persoane dragi!

Ştiaţi că donarea de sânge este benefică pentru sănătatea donatorului? Sângele este împrospătat, imunitatea organismului creşte, iar riscul de paralizie şi accident vascular se reduc cu 30%.

donatii-sange-am-nevoie-de-sange

În cazul în care nu ştiţi unde sunt centre de donare în oraşul în care locuiţi, am reuşit să găsesc aici o listă cu centrele din ţară. văd că în fiecare oraş mai mare există un astfel de centru ce ne aşteaptă. Cu un click aici aveţi informaţii ceva mai detaliate despre întregul proces de recoltare şi beneficii.

Sângele nu poate fi cumpărat, el nu poate fi fabricat! Sângele se transmite din “inima”, din propriul corp către un alt corp ce îşi doreşte să trăiască!

Am scris acest articol la sugestia mamei şi mătuşii mele, car au observat că în spitalul unde lucrează ele multe operaţii sunt amante din cauza lipsei sângelui pentru transfuzii. Şi mă bucur că l-am scris, sper că măcar 3 dintre voi să mergeţi şi să donaţi un strop de viaţă!

Voi aţi donat vreodată sânge, v-aţi gândit vreodată să o faceţi?

Numai bine vă doresc,

XOXO, Cossa

Tagged: , , , , , , ,

2 thoughts on “Doneaza si tu un strop de viata!

  1. Rokoll@ 2 May 2014 at 7:51 PM Reply

    Am citit cu placere articolul tau si pe mine chiar m-ai convins desi eu nu pot dona din cauza unor probleme de sanatate! Apreciez mult gestul pe care il faci si efortul prin care ai donat pana acum de 2 ori … Respect maxim!!!!

    Like

    • Cossa 5 May 2014 at 8:18 PM Reply

      Multumesc mult, draga mea! E greu pana donezi o data, apoi parca sentimentul ca poti ajuta pe cineva sa mai traiasca macar o zi nu-ti da pace si parca simti nevoia sa mai donezi si a doua oara.
      Daca vrei, poti considera articolul meu un fel de mini campanie si iti poti indemna cititorii sa doneze si ei. Eu deja mi-am spamat prietenii cu cunoscutii si sper sa se tina de cuvant! Te pup!

      Like

Leave a Reply

