Si eu am folosit Cupa Menstruala Softcup


Bună dimineaţa! Să începem săptămâna cu un nou articol, nu? Cum la şcoala e “Săptămâna Altfel” îmi rămâne şi mie ceva timp liber fără elevi în care să mai interacţionez puţin cu voi şi să mai public şi de prin articolele începute de câteva zile.

Dacă în luna decembrie anunţam foarte încântată că a fost adusă şi la noi în ţara cupa menstruală Softcup ( puteţi citi aici ), acum a venit momentul să vă povestesc puţin cum m-am înţeles cu ea după utilizarea în 3 menstruaţii.

Ca să recapitulăm, Softcup este o cupă flexibilă pentru uz intern, ce se plasează în jurul colului uterin. Ea colectează, nu absoarbe, lichidul menstrual. Este hipoalergenică, nu conţine latex şi este foarte sigură atunci când este folosită conform instrucţiunilor. Softcup a fost gândită pentru a fi utilizată până la 3 menstruaţii şi a fi purtată până la 12 ore.

lansare softcup instead

La prima vedere sunt sigură că va cam intriga mărimea ei. 🙂 Dacă citim instrucţiunile, vom vedea că introducerea ei se face apropiind cele 2 margini roz, astfel că ia o formă de bărcuţă şi introducerea e rapidă. Din propria mea experienţă vă spun să citiţi de 3 ori instrucţiunile pentru că prima dată nu am poziţionat-o cum trebuie şi am avut scurgeri,dar a 2a oară a fost ok.

Da, m-a ţinut 3 menstruaţii. Nu am purtat-o mereu pe timpul nopţii, dar ziua mi-a fost de mare ajutor. După fiecare utilizare am spălat cu un gel intim fără parfum, aşa cum scrie şi în instrucţiuni, şi nu am văzut că au apărut găuri sau s-a rupt, ba chiar e intactă.

Se recomandă depozitarea ei într-un loc uscat şi curat pentru a evita contaminarea cu bacterii. Eu am spălat-o, am şters-o cu un şerveţel cosmetic şi am ţinut-o într-o cutiuţă rotundă până la următoarea utilizare.

Am folosit-o liniştită 12 ore! După 12 ore nu era plină, deşi era o zi cu flux mare, dar am stat liniştita pentru că nu m-am pătat şi nu au existat scurgeri de niciun fel.

Mi-a plăcut foarte mult faptul că lichidul nu intra în contact cu aerul şi nu apar mirosuri neplăcute şi faptul că nu m-a deranjat deloc! Pentru cât pare de mare m-aş fi aşteptat să mă jeneze, dar, poziţionată unde trebuie, nu s-a simţit deloc, deloc.

Nu am observat să îmi modifice în vreun fel fluxul menstrual sau să îmi provoace dureri. Nu m-am pricopsit nici cu candidoza şi nici cu alte infecţii, dar trebuie să avem grijă să o spălăm cum trebuie atunci când avem posibilitatea.

Ştiu că Softcup este o cupă menstruală ce sprijină actul sexual în perioada delicată, dar nu am testat acest aspect. Cred că m-aş fi simţit ciudat să vin aici şi să vă povestesc ce şi cum… Cam intim, nu?

ATENŢIE: Softcup este o cupă menstruală şi nu există teste conform cărora ar putea fi folosită ca metoda contraceptivă, deci apelăm la alte metode anti bebe. În plus, din cauza mărimii, Softcup nu este recomandata fetelor care nu şi-au început viaţa sexuală.

Da, recomand cupa menstruală Softcup, mai ales celor care au un job la care stau multe ore sau lucrează la birou şi cred că doamnele ştiu că fiecare ridicare de pe scaun ne dă emoţii….. Am recomandat-o şi prietenelor mele şi au fost foarte încântate de ea, mai ales de faptul că nu se simte! 🙂

Softcup vine la preţ recomandat de 29 lei şi poate fi găsită în Carrefour, farmaciile Catena sau pe site-ul softcup.ro.

Voi ce părere aveţi despre cupa menstruală, aţi folosit-o până acum sau aţi fi curioase să o încercaţi?

O zi superbă vă doresc,

XOXO, Cossa

Daca v-a placut acest articol ma puteti sustine si pe Facebook , Bloglovin , Twitter , Instagram .

Tagged: , , , , , , ,

17 thoughts on “Si eu am folosit Cupa Menstruala Softcup

  1. […] Stiu ca sunt dubios ce o sa scriu, dar nu sunt pe deplin mandra de ceea ce scriu. Mereu realizez ca ba uit sa spun ceva, ba pozele arata ciudat, ba articolul nu imi pare structurat cum trebuie. Dar sunt mandra de articolul despre vopseaua enVogue de la Loncolor si articolul despre Softcup. […]

    Like

  2. […] e momentul sa anunt cele 3 fericite castigatoare ale cupei menstruale Softcup. Din pacate, inscrierile au fost foarte putine… m-as fi asteptat la mai multe persoane, […]

    Like

  3. Corryy 10 April 2014 at 9:42 AM Reply

    E ceva nou la noi. Eu as incerca-o.pana la urma si ca folosesc oburi si le pun aiurwa si le simt sau ma patez,tot am nevoie de ceva sa ma tina mai mult si sapot sa fac gimnastica fara griji.

    Like

  4. […] Părerea mea despre cupa menstruală Softcup o puteţi citi aici. […]

    Like

  5. Rokoll@ 7 April 2014 at 11:44 PM Reply

    Am citit review-ul facut la SoftCup insa eu onsider ca metoda traditionala este cea mai sfanta! Nu poti sti cum se poate intampla ca pe aceasta cupa sa ramana microbi sau cine stie ce si cu siguranta metoda cu absorbante sau tampoane poate fi cea mai safe …. Cu siguranta ca sunt putin reticenta dar eu cred ca poti face mai multe vizite la baie sa te schimbi decat sa tin aceasta cupa pana la 12 ore

    Like

    • Cossa 8 April 2014 at 7:37 AM Reply

      Tampoanele interne nu sunt deloc sigure, orice ginecolog va spune ca bacteriile se dezvolta inauntrul lui din cauza bumbacului din compozitie ce retine lichidul, astfel se creeaza umezeala si e modul potrivit pentru a dezvolta colonii mari de bacterii.
      Toate cupele menstruale sunt facute dintr-un silicon special si exista un risc foarte mic de infectie ,deoarecele bacteriile nu au pe ce creste.
      Si abosrbantele daca sunt din plastic numai safe nu sunt.
      Nu sunt lucruri spuse de mine, ci de toti medicii pe care ii cunosc si de experimente facute de mama mea si colegele ei in laborator.

      Like

      • Sabi 28 April 2015 at 10:59 PM

        Tampoanele interne sunt sterile.nu se dezvolta nimic in ele

        Like

    • ana 8 April 2014 at 10:57 AM Reply

      Eu nu m-as risca.. oricum si oricat de bine a-i depozita aceasta cupa tot introduci microbi in interior si risti sa dezechilibrezi flora normala. pana si apa simpla creste PH-ul vaginal ff mult (apa are 7 si in interior avem 5,3 , ceva de genul) si sa apara complicatii de genul infectii cauzate de bacterii sau de ciuperci. Eu raman deocamdata la clasicele absorbante. Daca sunt schimbate la cel mult 4 ore sunt inofensive! Ginecologul meu spune astea,nu eu. Bafta celor care vor sa incerce!!

      Like

      • Cossa 8 April 2014 at 10:50 PM

        Fiind dintr-un fel de plastic, nu e mediu umed si coloniile de bacterii nu au unde creste decat daca e introdusa dupa ce a stat intr-un mediu bun pentru a dezvolta bacterii si fungi. E oricum rscul foarte mci in comparatie cu tampoanele interne, ce retin lichidul, eu am trecut prin toate tipurile de infectii din cauza lor…
        Absorbantele raman safe, mai ales cele pe baza de bumbac. Chiar scria cineva mai jos ca a intampinat neplaceri din cauza celor din plastic.
        Poti consulta si articolul meu despre absorbantele cu anioni, foarte igienice si sigure.

        Like

  6. Dee's Boudoir 7 April 2014 at 8:50 PM Reply

    Mi-am luat-o si eu, abia astept sa o incerc:D. Ms pt informatiile pretioase, o sa recitesc postarea cand va veni ziua cu pricina:P. Pup!

    Like

    • Cossa 9 April 2014 at 10:46 AM Reply

      Chiar sunt curioasa care va fi si parerea te! Te pup dulce! :*

      Like

  7. Ana-Maria Tatucu 7 April 2014 at 10:52 AM Reply

    Softcup poate fi folosita timp de 3 cicluri menstruale ca si recomandare, insa daca este bine intretinuta , poate fi folosita si mai mult de 6 luni. Cosmina , tu ai avut grija de ea foarte bine din ce scrii, asa ca puteai sa o mai folosesti. Data viitoare poti face un test sa vezi cum arata si dupa a 3-a folosire si… poti continua sa o folosesti.

    Like

    • Cossa 7 April 2014 at 10:57 AM Reply

      In poze e dupa 2 luni de folosire. Am evitat produse cu parfum cand am spalat-o. Nu s-a rupt si nici nu am observat patarea ei. O sa revin cu un update si duap 3 utilizari 🙂

      Like

  8. corina 7 April 2014 at 10:19 AM Reply

    salut, am înțeles cum o introduci, dar de scos, cum o scoți?

    Like

    • Cossa 7 April 2014 at 10:21 AM Reply

      O scoti usor, tragand de marginea roz. Bineinteles, dupa ce m-am spalat pe maini cu apa si sapun sau macar am folosit gel antibacterian daca nu m acces la o chiuveta cu sapun.

      Like

  9. Sânziene şi Mătrăgună 7 April 2014 at 9:24 AM Reply

    mie mi se pare mai utila din punct de vedere bugetar o cupa menstruala de tip meluna sau mooncup – pe care nu o arunci dupa 3 utilizari. mi se pare complet neecologic sa fac oricum altfel….

    Like

    • Cossa 7 April 2014 at 9:27 AM Reply

      Am citit si eu despre ea, dar nu am folosit-o pe cea mooncup, insa multe tipe din afara se plangeau ca s-au ales cu infectii desi au spalat-o dupa fiecar eutilizare. De aceea Softcup mi se pare mai ok pentru sanatate, mai ales ca in ultimii ani m-am ales cu candidoza, infectii, infectii urinare si alte afectiuni.
      Pana la urma, si absorbantele se arunca dupa fiecare utilizare si nu e asa eco. Cred ca e mai importanta sanatatea. Da, dpdv bugetar, nu e tocmai economica,dar e ceva ce ofera protectie indelungata.

      Like

Leave a Reply

