Clasica Intrebare Stupida….


Ştiu, e un articol not beauty related, dar am acumulat atâta energie negativă încât simt nevoia să o exprim cumva….

no babiesÎncă din ziua în care m-am măritat primesc două întrebări mai de la toată lumea: “Cum e să fii măritată?” şi “Pe când faceţi copii?”. De ce stupide?! Pentru că pur şi simplu nu e problema lor! De parcă la prima întrebare le-aş răspunde că lumea s-a întors pe jos, e roz şi unicornii călătoresc zburând pe nori din vată de zahăr. De fapt, totul e la fel! Şi eu sunt la fel, şi el e la fel, şi relaţia noastră e la fel, diferenţa e că a apărut verighetă pe deget.

Supărarea mea vine de la întrebarea cu copiii. Nu înţeleg de ce ar fi problema cuiva dacă fac copil sau copiii sau nu fac!… Fiind o fire mai acidă, cel mai des răspund cu ” Eu nu am scop în viaţă în a mă reproduce! ” . Unii înţeleg şi tac, alţii se chinuie să mă convingă că sunt deja “bătrână” şi trebuie să fac cât mai mulţi, comparându-mă cu fetiţele ce nasc de pe la 15, 16 ani.

Nu am nimic cu copiii, mai ales că sunt cadru didactic şi singurica am ales să lucrez cu ei, dar nici nu îmi doresc la vârsta mea o asemenea responsabilitate.

In primul rand, nu îmi doresc “copii”, ci îmi doresc unul singur, dar îmi doresc să fie copilul APROAPE perfect! DIn punctul de vedere al meu şi al soţului meu, copilul o să-l facem, dacă vrem, undeva pe la 30 de ani când ne permitem să îi oferim tot ce îşi doreşte. CUm ar fi să-mi zică pe la 15 ani “Mamă, tu ai avut telefon, laptop, casă şi maşina. Eu nu am nimic din toate astea. De ce?”. Ce să-i răspund, că lumea m-a obligat să-l fac şi nu au vrut să-l crească ei?! Şi, credeţi-mă, copiii îşi judeca părinţii foarte aspru. Mă uit la cei de liceu pe care îi am la meditaţii…. Când am grupe de 2,3 elevi primul subiect de bârfa e cât de răi şi avari sunt părinţii lor. Nu, nu îmi doresc să ajungem aşa!

În al doilea rând, un bebe reprezintă o responsabilitate imensă. Implică îngrăşat, cărat în burta 9 luni, cezariană, apoi trezit noaptea şi schimbat scutece. Lucruri pe care nu le-aş face pentru că sunt foarte comodă. Poate că soţul meu s-ar trezi, dar degeaba pentru că nu ar putea alăpta 😦 . Nu am răbdarea necesară în a fierbe biberoane şi a hrăni pe cineva cu linguriţa. Unde mai pui că mereu mi-au displăcut aspectul copiilor până la 4,5 luni? Când îi văd aşa roz sau mov, plini de riduri, cu părul ciufulit şi fără trăsături mă gândesc că aşa urât o să fie şi copilul meu şi mă apucă un sentiment de vinovăţie 😦 .

 

Nu, nu cred că sunt material genetic pentru a fi mama mai devreme de 30 de ani. Nici nu cred că e cazul! Viaţă încă e frumoasă, încă merită trăită puţin careless 😀 , încă ne mai bucurăm de micile plăceri ale vieţii şi de viaţă liniştită de cuplu ♥ în serile de linişte maximă! 🙂
Ei, şi sper că nu v-am plictisit prea tare cu un articol ceva mai personal şi sper că mămicile care mă citesc nu iau acest articol prea personal. Eu vă admir că reuşiţi să vă descurcaţi şi cu bebe şi cu job şi personal life, eu pur şi simplu nu mă văd în stare…..

Pana la urma, faci un copil pentru ca ai ce sa ii oferi, nu? Inseamna ca poti sa ii oferi o ingrijire ca la carte cat e in burtica si poti sa ii oferi o educatie frumoasa, ai ce sa ii impartasesti pentru ca te urma ca exemplu in viata, il faci pentru ca iti permiti sa ii oferi ce e mai bun si din punct de vedere material, dar si moral si educational. Poate gandesc eu altfel, dar toti parintii demni de dat exemplu pe care ii cunosc asa au gandit si au niste copii extraordinari si sunt mandri si fericiti!

Întrebarea mea pentru voi este: credeţi că e obligatoriu să facem copil/copii imediat după căsătorie sau există o vârstă pentru asta? Care credeţi că e perioadă potrivită din viaţa fiecărei persoane pentru a aduce pe lume un copil?

O zi călduroasă vă doresc,

XOXO, Cossa

Tagged: , , , , , , ,

18 thoughts on “Clasica Intrebare Stupida….

  1. Clarra 7 June 2016 at 9:01 AM Reply

    Mie mi se pare asa de intima o astfel de intrebare; eu n-am intrebat niciodata vreun cuplu asa ceva, si nici nu voi intreba vreodata. Stiu atatea cupluri care nu pot avea copii, care sa straduiesc de multi ani, stiu cupluri care au pierdut copii la cateva luni de sarcina… mi se pare pur si simplu o cruzime sa intreb asa ceva. Si eu sunt intrebata des, ca doar acum fac 33 de ani si toti se gasesc sa ne spuna cum ei aveau la 33 de ani si casa, si masina, si x copii… eu raspund cu clasicul “cand va fi, o sa va anuntam noi, stati linistiti”, si daca oamenii insista (ca doar unii mai au talentul asta), le spun “cui ii trebuie, sa-si faca”.
    Nu-mi place sa dau socoteala nimanui de viata mea, mai ales ca cei care cer socoteala de regula nici nu sunt asa apropiati… daca voi face un copil, nu va veni nici unul sa ma ajute, sa mi-l creasca, sa-mi dea o mana de ajutor sau o vorba buna… va reveni cu “si pe cand urmatorul?”…

    Like

    • Cossa 10 June 2016 at 6:00 AM Reply

      Cum zici si tu, e mai mult decat personala intrebarea asta si nu cred ca ajuta cu nimic pe nimeni daca ar stii cine face copii, cati face si daca poate face…
      Eu, mai nou, ma confrunt cu intrebarea”Si cand vine urmatorul?” de parca mi l-ar creste cineva si s-ar ocupa de el…. oameni nebunio!

      Like

  2. Ral Diaconescu 3 February 2014 at 10:51 AM Reply

    Te inteleg perfect. Doamne….eu sunt satula 😦 Noroc cu mami care ma mai salveaza in discutiile de genu :)) Le taie tot avantul mami cu replica “cand ies eu la pensie sa am grija de nepoti…atunci face copii” :)))
    Iar daca nu e mami sa ma salveze, replica mea de inchis gurile curiosilor este “nu toate femeile sunt facute pentru a fi mame” :)))
    Nu ma intelege gresit. Imi doresc si eu copii 🙂 cand o sa iasa mami la pensie :)))
    Te pup si be strong :*

    Like

    • Cossa 3 February 2014 at 11:11 AM Reply

      Raluca, se pare ca mamele noastre gandesc la fel! :))
      Si a mea zice ca abia la pensia ei e cazul sa apar cu nepot. Si cam asa este! Atunci sper ca o sa fim suficient de pregatiti sa schimbam scutece si sa ne trezim noaptea.

      Like

  3. simo simonica 1 February 2014 at 5:40 PM Reply

    eu zic ca depinde de fiecare cuplu, cand considera ca e momentul. intrebari stupide or sa fie tot timpul. chiar zilele trecute ma amuzam de o reporterita care o intreba pe sotia lui conect-r cand vine bebe2, asta in conditiile in care tipa abia coborase treptele spitalului cu bebe 1 🙂 eu le raspundeam curiosilor ca o sa vina cand o sa vrea si o sa fie timpul 🙂

    Like

    • Cossa 1 February 2014 at 6:33 PM Reply

      Cam asa si este! Fiecare cuplu stie cand e momentul potrivit si cand poate sa creasca un copil. Cred ca nici tu nu ai ramas insarcinata din greseala sau pentru ca asa a zis lumea, cred ca v-ati hotarat sa faceti un bebe pentru ca sunteti pregatiti din toate punctele de vedere.

      Like

  4. Andreea Lovin 1 February 2014 at 5:29 PM Reply

    Toate ca toate, dar dupa ce faci un copil, ghici ce?, din maternitate te intreaba: “Si, urmatorul?” 😐 Genul asta de intrebari care, pana la urma, inseamna o incalcare brutala a intimitatii, trezesc in mine reactii neobisnuit de violente

    Like

    • Cossa 1 February 2014 at 6:30 PM Reply

      Exact! 😦 De parca i-ar creste ei….

      Like

  5. Allesandra 1 February 2014 at 3:24 PM Reply

    Te inteleg 🙂 Eu si sotul meu ne-am cununat in urma cu 4 ani si inca de atunci tot ne intreba lumea cand o sa vina bebe . La momentul acela nu simteam ca este momentul.Apoi dupa 2 ani am facut nunta si din nou a aparut intrebarea :)) Abia acum,dupa alti doi ani am hotarat ca este momentul potrivit.Evident ca acum aud :”era si cazul” :))) Eu consider ca era cazul pentru ca asa am hotarat eu cu sotul meu si acum ne simtim pregatiti pentru “aventura” asta .Asa ca nu are rost sa iti bati capul,lumea tot placa aia zgariata o are 🙂 Pupici

    Like

    • Cossa 1 February 2014 at 3:26 PM Reply

      Felicitari! :*

      Asta cred si eu: fiecare simte cand e momentul potrivit! Un copil implica o responsabilitate pe toat perioada vietii si conteaza sa fii pregatit din toate punctele de vedere, si fizic, si psihic si economic.

      Dupa nastere sunt convinsa ca o sa va intrebe cand vine al doilea :))
      Un weekend placut! :*

      Like

  6. Andreea 1 February 2014 at 2:33 PM Reply

    Nu este o intrebare stupida. Natura umana si animala cere reproducerea. Persoanele care intreaba de nepoti si veri din partea voastra sunt “pe rit vechi”, garantat. Pe vremuri, casatoria era fie urmata de copii, fie precedata de vreo “rusine a fecioarei”. Intrebarea are un raspuns simplu… Cand veti avea copii? Cand vom fi pregatiti pentru asta.

    Copilul oricui este copilul perfect pentru voi. Poate ca acum ii vezi ca pe niste cartofi mici, zbarciti si cu vene vizibile din cauza pielii lor fine, insa cand il vei avea in brate, la momentul potrivit, va fi copilul perfect.

    In alta ordine de idei, un copil ce va preprosa parintilor ca nu au avut “laptop si telefon” au fost crescuti gresit. Un copil are nevoie de atentie, de educatie, de invatarea valorilor, etc. Copii tin minte toata viata faptul ca parintii nu s-au jucat cu el sau ca nu l-au ajutat cand era framantat de idei copilaresti , insa va uita complet in timp cand i-ai refuzat cumpararea unei jucarii, a unei portii de pizza sau alt moft.

    Daca grijile tale sunt ingrasarea si cezariana, exista alimentatie echilibrata inainte si dupa sarcina, iar cezariana (in lipsa nasterii cu epidurala) ramane o amintire de 3-4 cm. La momentul dorit sau potrivit, grijile tale se vor rezuma la sanatatea ta, a copilului si atentia catre sot, copil si restul familiei.

    Te pup (nu, nu sunt mama, nici casatorita 🙂

    Like

    • Cossa 1 February 2014 at 3:11 PM Reply

      Poate dupa 30 de ani o sa imi schimb parerea, nu stiu cum va fi atunci. Acum categoric refuz ideea asta pentru simplu fapt ca nu am putea gasi un loc in viata noastra zbuciumata pt. un copil.

      De uitat nu cred ca uita! Eu mereu am tinut minte cand mama mi-a refuzat ceva si elevii meimereu isi barfesc parintii pt ca le refuza ceva.

      Partea de educatie nu am mentionat-o pentru ca sunt cadru didactic si automat trebuie ca al meu sa beneficieze de cele mai bune scoli si de parinti cu capul pe umeri, care sa le ofere tot, cum am zis si in articol. A oferi tot inseamna educatie, suport, sprijin si parte materiala. 🙂

      Like

  7. Adina 1 February 2014 at 11:19 AM Reply

    Cred ca ar trebui sa o bagi pe-aia cu “cand o vrea Domnul” :)). In ceea ce priveste copiii, si eu sunt de acord. Nu sunt dispusa sa-mi dau tineretea de acum pe nopti pierdute schimband scutece. Acum nah, daca s-ar intampla, asta e, dar sa afirm ca vreau? – no way.
    Fiecare e liber sa faca ce vrea si ce simte – am colege cu 3 copii deja. Eu vreau sa mai copilaresc un pic, am o harta maaare in fata 🙂
    Te pup, weekend placut

    Like

    • Cossa 1 February 2014 at 11:21 AM Reply

      Adina, asta e buna :)) Numai sa nu vrea Domnul curand pentru ca e naspa :))
      Acum stau in pat cu cafea in mana. Cum ar fi fost sa stau langa aragaz, pazind biberoanele?! Inca suntem copii si meritam sa ne bucuram de tinerete 😀
      SI tu sa ai un weekend minunat si sa mai scapi de raceala! :*

      Like

  8. Alina Anghel 1 February 2014 at 10:57 AM Reply

    Stii cum se zice, cu cat mai tanara, cu atat mai bine. Asa este, din punct de vedere medical, insa daca nu esti pregatita, degeaba. Eu fac 28 de ani si ma simt la fel ca tine. De ce sa fac un copil daca nu ii pot oferi tot ce are nevoie (nici macar ce are nevoie, nu mai punem la socoteala ce vrea el!). Iar la capitolul comoditate – cred ca te intrec :)) La noi alta e intrebarea: cand ne casatorim? De parca actul ala ne-ar tine de foame, de cald sau mai stiu eu ce. Sfatul meu: ignora-i pe toti, am invatat de-a lungul timpului ca orice ai face, nu-i poti multumi 🙂

    Like

    • Cossa 1 February 2014 at 11:00 AM Reply

      Alina, de 3 ani, de cand am semnat hartia, lumea intreaba insistent cand facem copii. Imi vine sa-i pocnesc cand ii aud, deja ma irita intrebarea 😀
      Ma bucur sa vad ca nu sunt singura care considera ca exista o varsta pentru tot. Cum ai zis si tu, macar strictul necesar sa ti-l permiti…. Nu mai zic cate costuri implic amonitorizarea sarcinii…..
      De casatorit m-am casatorit de vreme, aveam aproape 21, dar si atunci mi-au zis unii ca sunt prea tanara, unii ca ca prea batrana :))
      Toate vin la timpul lor! O sa vedeti ca atunci cand o sa fie momentul sa iasa cu hartie roz semnata si cu nunta o sa simtiti! :*

      Like

      • Alina Anghel 1 February 2014 at 7:50 PM

        Oho, despre costuri de monitorizare a sarcinii am discuta pana maine, sunt o gramada de analize si procedee care trebuie facute … pentru siguranta ta si a copilului, evident!

        Like

      • Cossa 1 February 2014 at 7:51 PM

        Da,asa e.

        Like

Leave a Reply

