Stavilirea Coamei – Cum imi ingrijesc parul cret/ondulat – Hair Care Routine


Dacă mai ţineţi voi minte, promisesem că o să fac o postare dedicată îngrijirii părului meu. Iniţial m-am gândit să scriu în funcţie de anotimp, dar, cum părul meu este dificil mai tot timpul, am hotărât să fac o postare întreagă şi un pic lunguţa. Sper să aveţi răbdare să o citiţi în întregime. 🙂

Pentru o scurtă recapitulare tipul meu de păr este ondulat spre creţ, de lungime medie spre lung, cu tendinţa de uscare pe lungime şi cu un scalp ce se îngraşă uşor vara. Firul de păr este gros, des, chiar foarte des după spusele tipelor care m-au tuns de-a lungul anilor. Bineînţeles, a fost agasat de tot ce se putea: placă, uscător, vopsit, decolorat, iar vopsit, iar decolorat. Am trecut prin toate culorile de păr şi prin toate coafurile în ultimii 5,6 ani…..

1:par-despicat-2

Primul pas în îngrijirea şi întreţinerea mea este tunsul. Nu-mi place să mă tund des, deoarece vreau să îl las să crească, dar e necesar să o fac cam la 3 luni când vârfurile de pe porţiunea decolorată devin foarte uscate şi au un aspect inestetic când le buclez. După tuns am grijă să evit vopseaua cât pot de mult şi să rămân la aceeaşi rutină bazată pe hidratare.

2.

Al doilea pas este aplicarea unui tratament înainte de baie. Cel mai mult îmi place să aplic un mix format din ulei de cocos şi ulei de măsline ( despre efectele uleiului de cocos am scris aici şi aici ) . Ador să aplic acest mix deoarece e foarte eficient în descurcare. Am în partea de jos a părului 3 şuviţe care se încâlcesc de parcă ar fi câlţi de pus la ţevi 😦 . După aplicarea uniformă a mixului pe lungimea părului aplic puţin ulei de cocos şi pe scalp pentru a evita apariţia mătreţii şi a prevenii deshidratarea scalpului.

Îmi plac să las uleiurile să acţioneze pe par câteva ore pentru a fi sigură că efectul e de durată. În general, le aplic pe păr şi până mă spăl pe cap mă apuc de gătit ceva sau spăl vasele şi termin treburile gospodăreşti, că o soţie model ce sunt :D.

După ce uleiurile acţionează şi eu termin treburile de prin casă, încep procesul de pieptănare.

3:

Al treilea pas ar fi pieptănarea. Ştiu că e recomandat să pieptănăm părul creţ cu un piaptăn cu dinţii rari şi mari, dar la cât de des este părul meu am rupt orice piaptăn de prin casă plus vreo 3 din saloane. Prefer periile moi, care nu trag de şuviţele de păr şi descurca fără a rupe un pumn de păr.  Bineînţeles, când îmi perii părul cu uleiurile în el descurcarea e floare la ureche, de parcă m-aş fi născut cu un par aşa mătăsos. ♥

4. hair care

Al patrulea pas este ceva mai complex şi mai de durată: spălarea. Şi spălarea asta e formată din 3 părţi: şamponare, balsam şi măşti/tratamente. Spun că e de durată pentru că durează cam o oră…. Soţu’ mereu zice că leşin din cauza multitudinii de produse pentru că nu ştiu ce să aleg 🙂 .

Şamponarea e relativ uşoară. Am grijă să folosesc un şampon care m-a mulţumit de-a lungul timpului ( destul de rar le schimb) şi m-a ajutat să-mi menţin părul frumos şi descurcat. De vreun an de zile am rămas la Syoss Oleo Intense ( review aici) . Am încercat şi şampoane profi, dar unele îmi îngraşă scalpul, altele îmi fac părul aspru şi încâlcit precum sârmă ghimpată. Şamponez părul de 3 ori: prima oară curat scalpul de ulei şi îl masez ( fără unghii, căci mi-aş provoca răni şi nu vreau), a doua oară pe lungime pentru a curăţa uleiurile şi a treia oară aplic şampon şi pe scalp şi pe lungime pentru a curăţa şi ultimele urme de ulei şi a las ingredientele şamponului să acţioneze pe toată suprafaţa părului.

Urmează aplicarea balsamului. O perioadă de vreo 3 luni am renunţat la balsam pentru că pur şi simplu nu am găsit ceva care să mă mulţumească. Ultima oară am cumpărat un balsam Enliven şi bine am făcut! Îl aplic pe toată lungimea părului, căci altfel ar fi moale doar pe vârfuri şi aspru în rest, îl las să acţioneze cam 10 minute, după care îl clătesc şi părul meu se simte deja mătăsos şi descâlcit! ♥

A treia etapă este cea a măştii. Am în baie 2 măşti de la Kallos ( review aici şi aici ) şi una Loncolor. ŞI pe ele le aplic în funcţie de ce vreau să aleg, nu am o preferinţă anume. Las masca să acţioneze cât de mult pot, cam 20 minute în general, aplicată pe toată lungimea părului şi după clătesc.

Pot să vă spun că după cele 3 etape părul meu se simte moale şi mătăsos la atingere, miroase frumos şi îmi pot trece degetele prin el ( lucru ce părea imposibil înainte… ) ♥ !

După spălare îmi înfăşor coama într-un prosop mare pentru a scăpa de apă, dar nu las prosopul în cap, deoarece m-aş trezi cu mii de fire rebele ce încearcă să prindă tot felul de posturi TV străine! 😀

5. hair care

Al cincilea pas este aplicarea unor tratamente/balsamuri leave in. Aplic CHI Silk Infusion de la jumătate în jos pentru a evita umflarea din cauza umezelii şi Uleiul de la Avon pe vârfuri pentru a menţine buclele cât mai mult timp şi a le păstra hidratate.

6. hair care

Al şaselea pas e opţional – cel al coafării. După tratamentele leave in îmi place să îmi răsucesc şuviţele pe deget şi să le usuc aşa cu uscătorul. Obţin nişte bucle mult mai rezistente şi părul nu se mai umfla când dă de umezeală. La final aplic şi un strop de fixativ, dar un strop, cât să nu se vadă, pentru  a fixa totul.

După cei şase paşi părul meu e mult mai mătăsos, mai descurcat, mai ondulat, mai aranjat! 😀

Am noroc că nu mă confrunt cu mătreaţa, îmi apare doar când folosesc produse de styling în exces, şi că nu mi se îngraşă părul. Mă spăl pe cap cam la 5 zile fără a se vedea înainte vreo urmă de sebum. La mine e mai complicat din cauza tendinţei de deshidratare, dar am reuşit să o menţin în frâu! 🙂

Voi ce tip de păr aveţi? Aveţi o rutină peste care nu săriţi când vine vorba de îngrijirea părului său încă n-aţi găsit produsele care să vi se potrivească în întregime?

O zi minunată şi călduroasă vă doresc,

XOXO, Cossa

Tagged: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

6 thoughts on “Stavilirea Coamei – Cum imi ingrijesc parul cret/ondulat – Hair Care Routine

  1. Corryy 26 April 2014 at 9:11 PM Reply

    O postare foarte intersanta
    Eu ma tund cam la 3 luni, dar nu am probleme cu varfurile despicate.

    Like

  2. […] Despre rutina mea de ingrijire a parului puteti citi aici. […]

    Like

  3. […] Despre rutina de ingrijire a parului meu gasiti detalii dand click aici. […]

    Like

  4. […] pe toată lungimea părului înainte de baie tot felul de măşti cu uleiuri cât mai naturale. Aici puteţi citi despre rutina de îngrijire a părului meu şi aici şi aici despre uleiul de […]

    Like

  5. deea 7 October 2013 at 10:54 AM Reply

    vreau sa stiu neaparat de unde ti.ai luat acel CHI Silk Infusion?vreau sa.mi iau si nu stiu de unde 😕

    Like

    • Cossa 7 October 2013 at 11:23 AM Reply

      Eu l-am luat anul trecut de Black Friday cu 50% reducere, a fost cam 65 lei. Weekend-ul trecut a fost un targ de beauty la Romexpo si il aveau la reducere, la astfel de targuri gasesti.
      Se poate cumpara din magazinele TopLine, dar eu iti sugerez sa astepti ofertele de Black Friday, o sa-l aibe cu siguranta vreun site la oferta. Urmareste pagina de FB a blogului, acolo o sa postez ofertele pe care le gasesc.

      Like

Leave a Reply

