Spanancul – Minunea din Gradina


Ţin minte că atunci când eram mică şi îmi puneau mama sau bunica spanac în farfurie le refuzăm, spunând: ” Ce, ţi se pare că eu sunt raţă ca să îmi pun verdeaţă la masă?”. Funny, I know, însă pe la 18, 19 ani nu mi s-a mai părut aşa funny când m-au invadat o serie de probleme de sănătate şi primul lucru recomandat de medic a fost SPANACUL. 😦 De oare nu am luat eu exemplul lui Popeye Marinarul!?

popeye-tartakovsky-release-date

Nu ştiu de ce nu am scris până acum articolul ăsta, dar îl scriu acum şi sper să vă ajute în dieta voastră! 🙂

sursa: floria.sunphoto.ro

SPANACUL este o legumă de aproximativ 30 cm înălţime, cultivată în perioada dintre primăvară şi vara. La noi în grădina e bun pentru mâncare pe la jumătatea lunii aprilie şi ultimele frunze, pe care le punem la congelator, îi dau undeva pe la începutul lui iunie.

“Aventura” mea a început prin clasa a 11-a când am început să mă panichez cu BAC-ul şi admiterea. Mi-am dat atunci peste cap programul de somn şi dietă şi de aici am avut parte de o serie de urâţenii: colesterol mărit, tensiune arterială mărită, tiroida uşor dereglată, şi anemie. După 2,3 leşinuri m-a pus mama pachet în maşină şi am dat fuguţa la doctor. După analize s-au constat afecţiunile şi am intrat în “reparaţii”. Mi s-a recomandat o dietă bazată numai pe mâncare naturală, multe legume crude şi brânzeturi de casă. Mi s-a atras atenţia asupra consumului de SPANAC. Iată şi de ce:

100 grame spanac proaspat au in compozitie:

  • Vitamina B1: 0,1 mg
  • Vitamina B2: 0,2 mg
  • Vitamina B3: 0,6 mg
  • Vitamina B6: 0,2 mg
  • Vitamina C: 40-150 mg
  • Vitamina E: 2,5 mg
  • Fier: 3-4 mg
  • Potasiu: 0,45 g
  • Calciu: 130 mg
  • Magneziu: 23 mg
  • Sodiu: 65 mg
  • Fosfor: 45 mg
  • Zinc: 0,22 g

Dacă adăugăm şi numărul de calorii 20 kcal/85kJ obţinem o importanţă sursa de energie pentru o zi încărcată şi o sursă de multe vitamine necesare supravieţuirii.

Dacă nu aveţi idee cum să-l consumaţi, eu vă recomand să îl consumaţi crud, pus în salată de legume în loc de … salată. 🙂 Ştiu că şi salată e la fel de sănătoasă şi bună, dar parcă spanacul are un gust aparte! Diferenţa dintre cele două ţin eu minte că e la conţinutul de Fier şi Calciu .Nu pot descrie exact, dar mie mi-a plăcut gustul! Există şi o sumedie de reţete pe Dl. Google despre cum puteţi găti spanacul, idee e să-l mâncaţi oricum. 🙂

spanac

sursa: sanatateangi.blogspot.com

Consumul de spanac este recomandat cu precădere în dieta celor care suferă de anemie, hipertensiune arterială, rahitism şi, bineînţeles, de toată lumea care îşi doreşte o dietă echilibrată şi un organism sănătos! 🙂

Voi ştiaţi ce legumă minunată este spanacul? Vă place să-l consumaţi, aveţi vreo reţetă preferată în a-l găti?

Eu zic să mai profităm de săptămânile în care spanacul se mai găseşte prin pieţe şi să ne umplem de energie in mod natural! 🙂 Spanacul ne ajută să ne menţinem frumoase, sănătoase şi nu punem kilograme nedorite pe noi! 🙂

Vă doresc o zi minunată,

XOXO, Cossa

Tagged: , , , , , , , , , , , ,

6 thoughts on “Spanancul – Minunea din Gradina

  1. andreea 20 May 2013 at 12:17 PM Reply

    Mie intotdeauna mi-a placut spanacul gatit. Insa, de curand am inceput sa-l consum si crud, la salate sau la smoothie-uri. Mie sincer mi se pare ca nu are niciun gust cand e crud, de aia nici nu ma deranjeaza prezenta lui 😀

    Like

    • Cossa 20 May 2013 at 7:39 PM Reply

      E yummy yummy ,nu-i asa? ❤
      Uite la smoothies nu m-am gandit sa-l pun, dar chiar as incerca sa combin ceva intr-o dimineata,poate testam daca are efect energizant. 😀

      Like

  2. Carmen-Elena Craciunescu-Nechita 15 May 2013 at 4:36 PM Reply

    Eu ador spanacul. Asta pe langa urzici, stevie si leurda. 🙂 Doar ca spanacul nu l-am mancat niciodata pe post de salata, ci doar gatit. Pentru nu am cumparat de pe piata proaspat decat o singura data, si atunci numai eu stiu ce-a fost la gura mea pierzand o gramada de timp spalandu-l, ca la final sa-mi iasa un pumn de mancare. De atunci nu mai iau decat congelat. 😀 Dar oricum, ideea e ca e foarte bun si trebuie introdus in meniul nostru. Eu ii invat si pe ai mei copilasi de mici cu asa ceva, ca sa nu ma chinui mai incolo dupa ce le mai cresc vreo 2 cornite. :)) Si astfel, sa-i vezi cum papa ei de acum si spanac, si urzici, si leurda (in salata), si ceapa cruda, si usturoi crud. Se stramba la ultimele 2 :)))) ca deh, sunt iuti si le dau lacrimile, dar baga paine si continua zicand : “Mmmmm, ce bun e!” Hai ca am deviat. Te felicit pt postare si te pupic!

    Like

    • Cossa 15 May 2013 at 5:29 PM Reply

      Multumesc, Camy, pt apreciere! :*
      Da, daca untem obisnuiti de mici sa mancam sanatos cu siguranta nu se stramba nimeni cand vede verzitura in farfurie.
      Daca il iei proaspat si il fierbi , iti cam trebuie 2,3 kilograme pt ca se face micut, dar e super bun crud. Nu stiu daca cei mici ar observa diferenta!
      Ca s ail speli mai usor rupe-i coditele si spala cate un pumn, nu tot o data.
      Ah, si da-le copiiilor si varza si broccoli – amandoua sunt sanatoase si foarte bune! :*

      Like

      • Carmen-Elena Craciunescu-Nechita 15 May 2013 at 5:50 PM

        Pai exact ce am zis….am luat 2 plase de spanac si pana l-am terminat de spalat asa cate un pumn a trecut o multime de timp. Faceam mancarea de 7 ori in timpul asta. Si am zis ca nu se merita sa mai iau asa pt mancare. Dar pt o biata salata nu trebuie mult, asa ca mi-ai dat o idee. :* In ceea ce priveste varza, papam, cum sa nu? La broccoli m-am impotmolit eu. Ca nu prea e pe gustul meu. Vezi daca nu am fost obisnuiti de mici? Ce stiam io pe vremuri ce e aia broccoli? :)) Asa ca habar n-am ce sa fac cu ea, ca sa imi intre pe gat.

        Like

      • Cossa 15 May 2013 at 6:04 PM

        Din jumatate d ekg de spanac faceti ditamai bolul de salata si e buna! ❤
        Eu broccoli il mananc tocat cubulete pe post de chipsuri sau langa friptura, tras in putin ulei de cocos, dar nu il las sa se inmoaie. Il mai combin cu telina si morcovi data prin razuitoare si snitel de soia.
        Varza de Bruxelles sa stii ca e ciudata, parca are gust de rugina 😦
        dar, daca reusesti sa-i pacalesti pe copii si sa ii faci sa creada ca broccoli are gust de cioco or sa manance sigur.

        Like

Leave a Reply

