vALLuntar 2013 (II) : “Manichiura pentru mort” de Daria Donţova


Despre nouă campanie vALLuntar am scris aici cu prima recenzie.

Acum e momentul şi celei de a doua recenzii, care s-a cam lăsat aşteptată din cauza programului încărcat, dar am reuşit să o duc la capăt. 🙂

Cea de a doua carte aleasă de mine a fost “Manichiura pentru mort” scrisă de Daria Donţova. E un roman poliţist, dar care are la baza tot e eroina. 😀 Se pare că dezvolt o pasiune pentru romanele cu eroi de gen feminin, parcă femeile trag unele la altele! :))

Personajul principal este Eufrosina, zisa şi Frosia, o harpistă răsfăţata, trecută de prima tinereţe, dar măritată de mama ei un pic sărită cu Mihail – un bărbat frumuşel, plin de bani şi tinerel, pe la vreo 25 de ani, care o ţine pe Frosia ca-n puf pe principiul că soţioara e bolnăvicioasă şi oricând poate păţi ceva grav.

Dar, globul de cristal în care Frosia trăieşte este spart de o veste cutremurătoare: soţul o îi e infidel şi amanta e însărcinată. Cutremurată de durere, Frosia pleacă de acasă cu gândul la sinucidere, dar nu o văd în stare să şi pună în aplicare o adevărată sinucidere, mai ales al câte romane poliţiste a citit toată viaţa ei plicticoasă. Şi da, pleacă de acasă şi că “sinucidere” se aruncă în faţa unei maşina, dar care doar o accidentează uşor. Şoferul se dovedeşte a fi Katia, o femeie dintr-o bucată, dar care îi asculta povestea lacrimogena şi o pofteşte să locuiască în casa ei ca fata ce ajută la treburile casnice.

Ajunsă în casa Katiei, Frosia îşi rezerva o nouă identitate şi anume Evlampia Romanova, o tânără rusoaică ce învaţă să gătească, să şteargă praful şi chiar să scoată câinii la plimbare doar ca să aibe unde să locuiască şi cu ce se hrăni. Adevărata aventura a Evlampiei începe când Katia cade pe mâna unor oameni dubioşi şi este răpită 2 săptămâni. În aceste 2 săptămâni Evlampia primeşte misiunea de a recupera nişte acte de la actorul Kostik. Zis şi făcut!

Pleacă Lampocika noastră spre recuperarea actelor care aveau să o salveze pe Katia, dar stupoare! Când ajunge la Kostik îl găseşte pe acesta mort şi începe o adevărată aventură! Imediat intră în rolul investigatorilor despre care a tot citit în romanele poliţiste şi începe să investigheze moartea actorului.  M-am tot gândit dacă să vă povestesc ceva despre final sau nu, dar o să las totul surpriză şi să îmi povestiţi voi cum se încheie de ce citiţi cartea! 😀 Frosia se dovedeşte a fi un detectiv inventiv, apt şi competent. Desluşeşte de una singură o parte din ce s-a petrecut şi reuşeşte să interogheze martorii fără a trezi suspiciunea că nu ar fi angajat al Miliţiei.

De ce mi-a plăcut de Frosia!? Pentru că pleacă de acasă o fiinţă răsfăţata cu un comportament de adolescentă ţinută în puf. Însă  ajunge să aprecieze copiii, să îndrăgească toate animăluţele din casa Katiei şi să gătească şi să facă curat – exact ca o gospodin adevărată, ca o femeie la casa ei. Într-un fel mă bucur că Frosia a fugit de acasă şi a ajuns la Katia! Această experienţă a reuşit să o trezească la realitate şi să vadă cât de frumoasă e viaţa când ai pe cineva care te apreciază alături, nu doar te întreţine. Toată această experienţă joacă un rol foarte important în maturizarea Frosiei şi de la femeia răsfăţată ajunge o femeie responsabilă, dar iubită! 🙂

Ce părere aveţi despre acest roman, aţi citit până acum romane poliţiste? Şi Frosia cum vi s-a părut?

Nu uitaţi: pentru 15 comentarii primite editura All şi Romsilva vor planta câte un copăcel. 🙂 Aşa că toate comentariile voastre sunt mai mult decât binevenite! 🙂

Vă doresc o zi superbă,
XOXO, Cossa

Tagged: , , , , , , , ,

34 thoughts on “vALLuntar 2013 (II) : “Manichiura pentru mort” de Daria Donţova

  1. Mad@ 23 March 2013 at 8:06 PM Reply

    Ce carte simpatica 🙂

    Like

    • Cossa 23 March 2013 at 8:58 PM Reply

      Da, este interesanta si p[rin titlu si prin evolutia Frosiei din fiecare fila citita.

      Like

  2. alexa 23 March 2013 at 7:44 PM Reply

    Atat de multe carti despre care aflu deabea acum de ele.
    Imi place recenzia ta.
    Interesanta cartea.

    Like

    • Cossa 23 March 2013 at 8:57 PM Reply

      Multumesc! Si mie mi-a placut mult, chiar merita citita.

      Like

  3. Mona 22 March 2013 at 5:12 PM Reply

    Da, fata asta, frosia chiar pare interesanta si cred ar merita sa-i descoperim cu toate povestea vietii. pe mine m-ai convins sa citesc manichiura pentru mort 🙂

    Like

    • Cossa 22 March 2013 at 5:19 PM Reply

      Sper sa-ti placa macar cat mi-a placut si mie, a fost o adevarata placere sa-i descopar caracterul! :*

      Like

  4. Dana 22 March 2013 at 5:05 PM Reply

    Mie chair imi plac romanele politiste, le-as citi non-stop daca as avea timp.

    Like

    • Cossa 22 March 2013 at 5:19 PM Reply

      Ma bucur, chiar trebuie promovat cititul in secolul 21 🙂

      Like

  5. Maria-Emanuela Coman 22 March 2013 at 1:20 PM Reply

    hmm…suna interesant 😀 chiar nu ma asteptam la un asemenea subiect, avand in vedere titlul ;))

    Like

    • Cossa 22 March 2013 at 1:22 PM Reply

      Tocmai asta m-a atras si pe mine: diferenta dintre titlu si descriere. Am zis ca ok, e cu manichiura, deci ceva de beauty, abia al descriere am vazut despre ce e vorba si amz is ca trebuie sa o citesc 😀

      Like

  6. Kleo 22 March 2013 at 1:17 PM Reply

    foarte interesanta 🙂

    Like

  7. petitalY 22 March 2013 at 1:03 PM Reply

    e frumoasa rau coperta, parca ma cheama sa o citesc. sper sa se planteze cat mai multi copaci, chiar ar fi nevoie e ceva aer curat prin tara noastra.

    Like

    • Cossa 22 March 2013 at 1:12 PM Reply

      Sa stii ca ar trebui sa existe mai multa verdeata, tinand cont de nivelul de poluare.

      Like

  8. Maria 22 March 2013 at 12:59 PM Reply

    Pare interesanta cartea asta, cred ca as putea sa o citesc.
    Succes!

    Like

  9. Raluca L.C. 22 March 2013 at 12:37 AM Reply

    Imi plac foarte mult romanele politiste si acesta pare a fi pe gustul meu.Women rules!

    Like

    • Cossa 22 March 2013 at 8:44 AM Reply

      We rule!!!! CU siguranta ti-ar placea! 🙂

      Like

  10. Juliet 22 March 2013 at 12:34 AM Reply

    Recenzia ta mi-a atras atentia asupra cartii, dar din pacate nu sunt o mare fana a romanelor polististe. Titlu este foarte haios, si poate cine stie intr-o zi am sa o citesc.

    Like

    • Cossa 22 March 2013 at 8:44 AM Reply

      merita sa o citesti nu pt cazul de crima, mai mult pt. a vedea evolutia Frosiei, sa vezi cum se marturizeaza si devine o femeie pe propriile picioare.

      Like

  11. Maria Ana 22 March 2013 at 12:09 AM Reply

    Pare a fi o carte foarte simpatica si interesanta 😀
    Pupici!

    Like

    • Cossa 22 March 2013 at 8:43 AM Reply

      Daca ii plac eroinele cu siguranta iti va placea sic artea aceasta 🙂

      Like

  12. Cristina's World 21 March 2013 at 2:36 PM Reply

    Asta este inca o carte pe care-mi doresc sa o citesc 🙂
    Bafta la strans comentarii!

    Like

    • Cossa 21 March 2013 at 2:37 PM Reply

      Multumesc!
      Daca esti genul care se uita la criminal minds, CSY NY si Dexter cred ca ti-ar placea, mai ales ca e vorba despre o eroina, nu erou :

      Like

  13. Corryy 20 March 2013 at 10:54 PM Reply

    eu n-am citit romane politiste pana acum. dar suna bine 😛

    Like

    • Cossa 20 March 2013 at 10:58 PM Reply

      Sa stii ca sunt interesante ,gen CSI NY :))

      Like

  14. un sot 20 March 2013 at 10:52 PM Reply

    ia uite, iar ai ctit toata noaptea.
    sa plantezi copacii aia mai repede!

    Like

    • Cossa 20 March 2013 at 10:58 PM Reply

      Da, iubitule, iar am citit in bucatarie pana la miezul noptii 😀 nu ma pot abtine ,sunt prea captivante cartile astea.

      Like

  15. Ad 20 March 2013 at 10:40 PM Reply

    Bafta multa la copaceei!

    Like

    • Cossa 20 March 2013 at 10:41 PM Reply

      multumesc, la fel! :*

      Like

  16. Dee 20 March 2013 at 11:19 AM Reply

    Foarte interesanta actiunea.:)
    O trecem pe lista. Pupici

    Like

  17. Bianca Roxana Anitei 20 March 2013 at 10:46 AM Reply

    Simpatica foc prezentarea;) Spor la plantat!

    Like

    • Cossa 20 March 2013 at 11:42 AM Reply

      Multumesc! :*
      Am incercat sa intru in subiect prea mult, sa las suspansul pt citititori 😀

      Like

Leave a Reply

