Designer Ma Visam….


“Eu aş vrea sa creez – aşa cum respir.” – Constantin Brâncuşi

Deşi voi fi profă de mate în câteva luni şi mă pregătesc intens din punct de vedere psihic şi emoţional pentru acel moment, când eram mai mică mă visam în multe ipostaze, până şi designer vestimentar mi-am dorit să devin. 🙂

Cu toate că nu m-au atras păpuşile şi niciodată nu m-am putat juca cu acele figurine triste din plastic, eram mega fericită când prietenele mele mă rugau să le croiesc şi să le cos diverse hăinuţe pentru păpuşi de la fuste şi pantaloni coloraţi până la rochii de mireasă împopoţonate cu mii de volane şi paiete.

Nu vă imaginaţi că lăsăm meşteritul aşa,la voia întâmplării! Ba chiar era un adevărat proces de creare, stăteam câteva zeci de minute cu creioanele colorate în mână şi făceam tot felul de schiţe reuşite şi nereuşite pe un caiet studenţesc cu foaie velină. După ce modelul era stabilit de mine şi  clientelă, decupam din matarialele vechi ale bunicii mele cu o foarfecă imensă. Chiar şi acum ţin minte că era cât 2 palme şi îmi intra toată mâna în spaţiul pentru degete! :))

Dacă desenul şi decupatul  vi se par uşoare, vă informez că procesul de coasere era industrializat şi coseam hăinuţele la maşina bunicii mele – maşina de cusut Ileanna antică, veche şi de demult, dar pe care o găseam fascinantă prin cât de repede şi de precis cosea cam orice tip de material! ♥ Am învăţat să cos la maşină pe la 6 ani când dezvoltasem o obsesie din a sta lângă bunica mea când îşi tivea fustele sau modifica perdelele vecinelor. Măiestria şi rapiditatea ei parcă făceau să pară magică toată acea treabă complicată pentru mine!

Până să învăţ eu să coş ca un designer amator pentru păpuşi, mărturisesc că am rupt vreo 3 ace şi am înşirat aţă colorată pe toate covoarele din casă. Am primit bombăneala bine meritată, dar am rămas cu plăcerea de a coase la Ileanna şi peste ani. Ce mai cosea Ileanna mea volane din mătase naturală, parcă era o zână ce torcea din fir magic toate acele hăinuţe!

Chiar şi acum ador să folosesc pedala aceea din fier ca să prind viteză când îmi tivesc blugii sau sau ung cureaua de pe roata aia de jos, are şi maşinuţa asta farmecul ei! ♥

Din păcate, în ultimele luni Ilenuţa ( cum îi place bunicii mele s-o alinte ) a început să dea semne că e bătrână şi se stinge. 😦 Deja ne-a servit timp de 40, 45 de ani, acum  i s-a slăbit puterea şi încurca aţa, parcă şi agaţă materialele groase, iar suveica nu se mai învârte cum trebuie. 😦 Dacă eu o bombăn şi o las în pace, mămăiţa mea încă o unge cu toată vaselina din lume şi nu se îndura să-şi abandoneze prietena de-o viaţă în momente aşa critice. ce să mai zic!? Devotament total!

Dar, ca să îmi împac mămăiţa şi să îi fac momentul despărţii mai uşor de uitat, am dat fuga pe google să-i caut tovarăşă nouă şi am găsit un magazin de electrocasice, care comercializează şi maşini de cusut Singer electrice.  Şi ce i-aş mai cumpăra o Singer veritabilă! Şi ce de haine mi-aş modifica eu, mai ales acum când am mai slăbit şi hainele încep să cadă treptat de pe mine :D. Nici nu vreau să-mi imaginez câte fuste şi pantaloni ar modifica mămăiţa doar de dragul de a încerca toate tipurile de cusături, ar croi până şi feţe de perne, numai să o folosească! 🙂

Singer-Talent-3321-300x300

Oferte interesante am găsitaici. Am gasit si Singer Talent, care are nişte programe interesante pentru tivire, de la cusătura simplă la zig-zag, care e preferata mea. 😀 Ce aş mai încerca-o pe bluzele alea triste albe sau negre! 😀

Am şi o întrebare pentru voi: ştiţi să folosiţi maşina de cusut sau apelaţi la celebrele acul şi aţa din perniţă?

Vă doresc o zi superbă,
XOXO, Cossa

*Articol scris pentru Spring SuperBlog 2013

Tagged: , , , , , , , ,

2 thoughts on “Designer Ma Visam….

  1. Dorina 18 March 2013 at 11:18 AM Reply

    Nu stiam ca devii profa de mate in cateva luni! Felicitari si multa bafta! 🙂
    Nu pot sa cred ca nu iti placeau papusile. Eu m-as juca si acum cu Barbie :))
    Si eu adoram sa le fac haine, dar nu ma incumetam sa folosesc masina de cusut, ci doar acul si le faceam si hainute crosetate 🙂
    Ce vremuri frumoase!!!

    Like

    • Cossa 18 March 2013 at 11:45 AM Reply

      Multumesc, Dorina! :*
      Detestam papusile, mi se pareau plictisitoare. Eu am avut o pasiune pentru masinute! :)) Mereu eram cu masinutele prin nisip si contruiam tot felul de circuite de curse 😀
      In timpul liber croiam pentru prietenele mele, era o adevarata placere pt mine sa iau masuratori si sa decupez! ❤
      Acum imi doresc sa fiu copil din nou.. 😦

      Like

Leave a Reply

